از توزيع روزانه 7 هزار پرس غذا تا تعمير خودرو و خياطي در موکب حاج حسين همداني

از توزیع روزانه 7 هزار پرس غذا تا تعمیر خودرو و خیاطی در موکب حاج حسین همدانی

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
بيگلري گفت: موکب سردار شهيد حاج حسين همداني همچون سال‌هاي گذشته با جان و دل پذيراي ميهمانان حسيني بوده و در اين راه از جان و دل مايه گذاشتند و تعبير واقعي بِأبي أَنْتُمْ وَ اُمّي وَ أهْلي وَ مالي بودند.

«حامد بیگلری »  در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان گفت موکب سردار شهید حاج حسین همدانی از روستای گراچقا و در خروجی شهر همدان به سمت تهران  با مساحت 3 هزار و 500 متر خدمات مختلفی به زائران حسینی در طی 24 ساعته ارائه می دهد.

 

مسئول موکب  سردار شهید حاج حسین همدانی افزود:  این موکب  با همت کانون فرهنگی هنری عاشقان سید الشهداء (ع)، خیران و اهالی روستا برای هفتمین سال متوالی از 12 شهریور کار خود را آغاز و خدمات رسانی‌ها تا 18 شهریور ادامه خواهد داشت.


وی افزود: پذیرایی سه وعده غذایی، اسکان، سرویس بهداشتی، حمام، خیاطی، تعمیر خودرو، خیاطی، شارژ تلفن همراه، پخت نان سنتی، آرایشگاه مردانه و  خدمات درمانی و پزشکی برخی از خدمات این موکب است.


بیگلری با بیان اینکه هزینه‌های این موکب کاملا مردمی و به صورت نقدی و یا اقلام تامین شده است، گفت: تعداد ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر خانم و آقا روزانه در این موکب خادمان زائران هستند.


وی درباره علت نامگذاری این موکب به نام حبیب حرم «حاج حسین همدانی» نیز گفت: در سال ۹۴ که شهید همدانی به شهادت رسیدند خیلی از اهالی روستای گراچقا نتوانستند به زیارت کربلا بروند از این رو تصمیم گرفتند آن سال موکبی به نام سردار همدانی که تازه به شهادت رسیده بود برقرار کنند و از آن سال عهد جوانان این روستا با شهید همدانی بسته شد.


این جوان حسینی ادامه داد: این موکب روزانه 7 هزار پرس غذای گرم در اختیار زائران قرار می‌گیرد و بیش از 3  هزار دمنوش و میان وعده نیز توزیع می‌شود.

 

بیگلری گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زائرسرا از دیگر فعالیت های بچه های مساجد همدان است که در موکب محقق شده و در این زمینه تعدادی از پزشکان و پرستاران از مراکز درمانی استان همکاری لازم را در راستای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی دارند.