قرائت زيارت اربعين در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همدان

قرائت زیارت اربعین در کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
حجت الاسلام عزيزي ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام اربعين حسيني، گفت: زيارت اربعين در برخي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان همچون سنوات گذشته قرائت مي شود.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان  ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: زیارت اربعین در برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان همزمان با نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین  قرائت می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان افزود: اربعین زمانی بود که اسرای کربلا پس از پشت سر گذاشتن وقایع متعدد عاشورا تا زمان بازگشت به کربلا و حضور بر مزار شهدای کربلا و «سیدالشهداء (ع)» مسافت زیادی را طی کردند و انقلاب معنوی را پایه گذاری کردند، کاروان اسرای کربلا با رسیدن به روز اربعین و حضور بر مزار شهدا؛ اتمام ماموریت خود را اعلام کردند.

 

وی همچنین به هدف اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: اربعین آماده سازی جامعه بشری برای حکومت عادلانه است نکته جالب در این است که بسیاری از افراد بدون توجه به تعلقات فکری و دینی ارادت ویژه‌ای به «سیدالشهداء (ع)» دارند و این مهم در پیاده روی اربعین به وضوح نمایان است.

 

وی تاکید کرد: زیارت اربعین معرفی خاصی از «سیدالشهداء (ع)» دارد به عبارت دیگر اگر می‌خواهید ابعاد شخصیتی «امام حسین (ع)» را از زاویه‌ای متفاوت مطالعه کنید به خواندن زیارت اربعین و معنای آن توجه کنید نکته دیگر در این زیارتنامه این است که بخشی از زیارت نامه اربعین حاوی مطالب خاص است.

 

حجت الاسلام عزیزی،  دلداگی جامعه بشری به «امام حسین (ع)» را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: «امام حسین (ع)» جذابیت و جاذبه جهانی دارد و دلدادگان از سراسر دنیا برای حضور در اربعین حاضر می‌شوند، حضور میلیون ها نفر جمعیت در اربعین نشان دهنده عظمت وجودی «سید الشهدا (ع)» است.