خدمت بچه هاي کانوني در موکب باقرالعلوم(ع) زنجان به زوار اربعين

خدمت بچه های کانونی در موکب باقرالعلوم(ع) زنجان به زوار اربعین

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
موکب باقرالعلوم(ع) متعلق به ستاد کانون هاي مساجد استان زنجان علاوه بر پذيرايي و اسکان، خدمات پزشکي و دارويي نيز به زائران اربعين ارائه مي‌کند؛ تشکيل حلقه‌هاي کتابخواني و نقاشي براي کودکان در کنار توزيع اقلام فرهنگي نيز در اين موکب انجام مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، موکب باقرالعلوم(ع) متعلق به ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان از 5 تا 15 شهریور ماه در نجف، باب شیخ طوسی، منطقه حی الرحمه، شارع العشیرین، شارع الرسول فرعی(شارع 20) میزبان زائران اربعین حسینی است.

 

بیش از 75 خادم از بچه های کانونی در این موکب مشغول به فعالیت هستند و در محورهای متنوع اعم از اسکان، اطعام، پزشکی درمانی و فعالیت‌های فرهنگی به زائران اربعین خدمت می‌کنند.

 

مصطفی باقری، مسئول موکب باقرالعلوم(ع) ستاد کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه موکب به مدت 10 روز به زائران حسینی خدمات ارائه خواهد داد، تصریح کرد: این موکب با 75 خادم از 5 شهریورماه مستقر خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: تدارک برنامه‌های فرهنگی برای زائران محور دیگری است که به صورت ویژه در موکب باقرالعلوم (ع) دنبال می شود؛ از جمله این فعالیت ها می توان به تهیه عکس اشاره کرد که با دریافت نشانی زائران پس از اربعین اقدام به چاپ و ارسال این یادگاری از سفر زائران به کربلا می کنیم.

 

باقری با اشاره به اینکه موکب یک هزار پذیرایی در هر وعده غذایی به زوار را برعهده دارد، گفت: خدمات درمانی و ایستگاه های صلواتی نیز در کنار خدمات پذیرایی و فرهنگی به زوار ارائه خواهد شد.

 

مسئول موکب باقرالعلوم(ع) زنجان در نجف، همچنین به اسکان روزانه 500 نفر در این موکب اشاره کرد گفت: در حوزه درمان نیز یک پزشک و دو پرستار با یک داروخانه سیار در موکب حاضر خواهند بود.

 

وی به خدمات حوزه فرهنگی در این موکب اشاره کرد و گفت: عکس یادگاری از زائران، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و بازی های کودکانه با موضوع اربعین و برگزاری کلاس های احکام با موضوع نماز از خدمات موکب در مقوله فرهنگی خواهد بود.