راه اندازي طرح هر مسجد يک حلقه تربيتي در مساجد استان مرکزي

راه اندازی طرح هر مسجد یک حلقه تربیتی در مساجد استان مرکزی

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
انقاني مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي از راه اندازي طرح «هر مسجد يک حلقه تربيتي» در مساجد استان مرکزي خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در جلسه هم اندیشی راه اندازی طرح هر مسجد یک حلقه تربيتي در مساجد استان مرکزي که با حضور مسئول، رابطین و مربیان برگزیده طرح چهره به چهره استان مرکزی برگزار شد گفت: این حلقه ها با هدف جذب بچه‌ها به نماز جماعت، احیای کارکردهای مسجد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و انجام فعالیت های فرهنگی بیشتر در مسجد راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد برخورد با جنگ نرم دشمن است که همواره با شگردهای مختلف پیش می رود، اضافه کرد: تشکیل «هر مسجد يک حلقه تربيتي» بر همین محور است تا عمق اعتقادات مذهبی را محکم و مقاوم سازد.

انقانی گفت: در شرایطی که دشمنان نظام تمام سعی و تلاش خود را برای نابودی جوانان این مرز و بوم به کاربسته‌اند، عمق ‌بخشیدن به تفکر جوانان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

در ادامه این جلسه احمد تکلو مسئول طرح چهره به چهره استان مرکزی گفت: گروه هدف طرح تربیتی چهره به چهره، دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی و اول دبیرستان هستند که هر مربی با 7 الی 15 نفر مخاطب نوجوان از طریق آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به تبیین ارز‌ش‌های اسلامی و اخلاقی می‌پردازد و از این طریق نسل جوان در برابر آسیب‌های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی غرب مصون می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه طرح «چهره به چهره» با استقبال گسترده‌ی جوانان و نوجوانان در مناطق روستایی و محروم این استان، مواجه شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش کمی و ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های این طرح تربیتی در این استان انجام شده است.