قدم هاي آسماني اهالي مسجد خراسان شمالي تا امام مهرباني/ از برپايي موکب خدمت رساني تا پيمودن مسير دلدادگي

قدم های آسمانی اهالی مسجد خراسان شمالی تا امام مهربانی/ از برپایی موکب خدمت رسانی تا پیمودن مسیر دلدادگی

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
کاروان هاي پياده به مقصد حرم حضرت ثامن الحجج عليه السلام از مسيرهاي مختلف شهري و روستايي استان خراسان شمالي به همت فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان، رهسپار جاده سرسپردگي شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ شور دلدادگی،  شهر و روستا نمی شناسد و "مسافت" کمترین موضوع مورد توجه است، کاروان ها با شور جوانی و نوجوانی زائرانش از هر سو و منطقه ای بندهای دل را محکم کرده اند و قدم در راه نهادند.

مسجد، مبدأ است و حرم، مقصد...  راه، راهِ مشهد است و دیدار ِامام شهید، هنوز و همچنان پرچم های "یا حسین" و شور کربلایی شدن در اهتزاز است و کاروان ها، دسته دسته جاده ها را روستا به روستا و شهر به شهر طی می کند تا دل ها و چشم ها در شوق دیدار امام مهربانی، سر بر آستان حضرت دوست بگذارند و سلام دهند.

 

زائران پیاده از کانون های مساجد خراسان شمالی نیز با عشق سلطان بی همتای طوس دل به جاده سپردند تا تابلوها و کلیومترها را پشت سربگذارند و به را هی حرم حضرت علی بن موسی الرضا شوند.

 

150 تن از بچه مسجدی های روستای قنبرباغی شهرستان تازه تأسیس صفی آباد، به همت کانون فرهنگی هنری مسجد این روستا و مدیر فعال کانون،  پای پیاده روستایی و منطقه نیمه کویری  را به نیت زیارت  حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام ترک کردند.

به گفته «مصیب خانی»، مدیر کانون شهدای قنبرباغی، این سفر پنج روزه برنامه ریزی شده و مقصد و هدف عزاداری ایام پیان صفر در حرم امام رضا علیه السلام و زیارت آن امام همام است.

 

همچنین «زهرا زرین فر»، مدیر کانون فرهنگی هنری «عاشقان ولایت» کوشکی ترکمن شهرستان مانه و سملقان  نیز از راهی شدن جوانان این کانون همراه کاروان پیاده رضوی هیئت جوانان خبر داد و گفت: این پیاده روی از روستای نجف آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت.

 

«رسول متین» مدیر کانون فرهنگ یهنری مسجد امام رضا علیه السلام گرمه  در بخشی دیگر با عنوان اینکه هرساله ثبت‌نام برای پیاده روی به مشهد مقدس در این مسجد داریم و کاروان راهی می شود، افزود: امسال  نیز  افراد مختلفی از شهرستان های گرمه، جاجرم و بعضا از استان همجوار سمنان شهر نردین و حسین آباد ثبت نام و شرکت کردند.

وی این کاروان پیاده را شامل 40 تن از فعالان و جوانان اعلام کرد.

 برپایی موکب های پذیرایی از زائران و کاروان های پیاده رضوی به همت بچه ها یمسجد نیز در مسیر پیاده روی و جاده های منتهی به مشهد مقدس نیز برپا شده است که می توان به فعالیت بچه های مسجد انقلاب بجنورد در پارک باباامان بجنورد، شهرستان گرمه و فاروج و شیروان  و نیز مانه و سملقان  اشاره کرد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب "جوانمرد" جلد یکم، "در امتداد ظهور" ونیز مسابقه  عکاسی "همسفر اربعینی ام"  علاوه بر اسکان و پذیرایی موکب های اهالی مسجد، از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام پر سوز و گذار و عزاداری پایان ماه صفر مدنظر است.

 

پایان/