«هنگامه اي که در آسمان شکافت» براي کانون هاي مساجد زنجان اکران مي شود

«هنگامه ای که در آسمان شکافت» برای کانون های مساجد زنجان اکران می شود

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
نمايش«هنگامه اي که در آسمان شکافت» از 19 تا 24 شهريورماه در فرهنگسراي امام خميني(ره) زنجان اکران مي شود و اعضاي کانون هاي مساجد مي توانند به صورت رايگان به تماشاي آن بپردازند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، نمایش "هنگامه‌ای که آسمان شکافت" برگرفته از کتابی با همین عنوان به‌نویسندگی نصرالله قادری است که نویسندۀ نمایشنامۀ این کار بیشتر سعی کرده تا جریان تاریخی ایران و حماسۀ کربلا را پیوندی دوباره و تازه بزند.

 

این نمایش مذهبی در یک قالب روایی ساخته و پرداخته شده و در این نمایش، ماجرای کربلا از دید یک ایرانی روایت می‌شود، داستان نمايش درباره يك ايراني  به نام پيروزان است كه در جنگ اعراب و ايران، عاشق  دختر يزدگرد سوم به نام «شهربانو» مي شود كه همسر  امام حسين(ع) است. او براي به دست آوردن دختر و  كشتن امام حسين(ع)  به دشت كربلا مي رود و در آنجا به خاطر مواجهه با شخصيت امام  و اتفاق هايي كه مي افتد، متحول شده و در زمره ياران آن حضرت به شهادت مي رسد.

 

نمایش«هنگامه ای که در آسمان شکافت» از 19 تا 24 شهریورماه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان اکران می شود و اعضای کانون های مساجد می توانند به صورت رایگان به تماشای آن بپردازند.