از توزيع 3 هزار اقلام فرهنگي تا ارائه اينترنت رايگان؛ خدماتي که در موکب باقرالعلوم(ع) زنجان ارائه شد

از توزیع 3 هزار اقلام فرهنگی تا ارائه اینترنت رایگان؛ خدماتی که در موکب باقرالعلوم(ع) زنجان ارائه شد

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
به همت موکب باقرالعلوم (ع) که به مدت 10 روز در نجف مستقر شد علاوه بر توزيع 3 هزار اقلام فرهنگي در بين زائران اربعين، زمينه تماس رايگان براي 1500 نفر و 500 گيگ اينترنت رايگان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، موکب باقرالعلوم(ع) متعلق به ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان از7 تا 16 شهریور ماه در نجف، باب شیخ طوسی، منطقه حی الرحمه، شارع العشیرین، شارع الرسول فرعی(شارع ۲۰) میزبان زائران اربعین حسینی بود و در این مدت روزانه از 3 هزار زائر حسینی در سه وعده غذایی پذیرایی می کرد.

 

40 خادم خواهر و برادر از بچه های کانونی در این موکب مشغول به خدمت رسانی بودند ودر محورهای متنوع اعم از اسکان، اطعام، پزشکی درمانی و فعالیت‌های فرهنگی به زائران اربعین خدمت می کردند.

 

به گفته مسئول موکب باقرالعلوم(ع) در مدت استقرار موکب در نجف علاوه بر خدمات پذیرایی، روزانه 400 نفر در موکب اسکان داده می شدند و زائران از خدمات مربوط به اینترنت و تماس رایگان برخوردار بودند.

 

در این ایام 500 گیگ اینترنت رایگان و 1500 تماس رایگان توسط زائران اربعین انجام شده و در کنار آن خدمات درمانی رایگان علاوه بر زائران اربعین در اختیار مردم عراق نیز قرار می گرفت.

 

در مدت استقرار موکب باقرالعلوم(ع) در نجف با همراهی یک پزشک و دو پرستار و داروخانه سیار روزانه به 200 عراقی و 150 زائر اربعین خدمات درمانی ارائه می شد.

 

تدارک برنامه‌های فرهنگی برای زائران محور دیگری از فعالیت های این موکب بود که به صورت ویژه دنبال می شد، از جمله این فعالیت ها می توان به تهیه عکس اشاره کرد که با دریافت نشانی زائران پس از اربعین اقدام به چاپ و ارسال این یادگاری از سفر زائران به کربلا می شود.

 

عکس یادگاری از زائران، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و بازی های کودکانه با موضوع اربعین و برگزاری کلاس های احکام با موضوع نماز از دیگر خدمات موکب در مقوله فرهنگی بود.

 

پخش شربت در ایستگاه صلواتی موکب به صورت روزانه 26 هزار لیوان از دیگر خدمات موکب باقرالعلوم(ع) به زائران اربعین بود همچنین در طول این مدت 3 هزار اقلام فرهنگی از جمله تسبیح، مهر و جانماز، عکس شهدا و .... در بین زائران اربعین حسینی توزیع شد.

 

مدیر موکب باقرالعلوم(ع) ستاد کانون های مساجد استان زنجان معتقد است علیرغم امکانات محدودی که در موکب داشتیم خدمات فرهنگی خوبی به زائران در این ایام ارائه شد.