کانون هاي مساجد بستر مناسبي براي تربيت نيروي تراز انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر هستند

کانون های مساجد بستر مناسبی برای تربیت نیروی تراز انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر هستند

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
حسني بر ضرورت آموزش بچه هاي مسجد در حوزه فرهنگ و هنر تاکيد کرد و گفت: لازم است استعدادهاي فرهنگي و هنري در مساجد شناسايي شود و با بهره گيري از هنرمندان استان، نيروي متعهد تراز انقلاب در اين زمينه ها پرورش پيدا کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در دیدار مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه کانون های مساجد نقطه ثقل فعالیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار خود با مردیم سیستان و بلوچستان تاکید کردند دولت بدون ملت هیچ فایده ای ندارد.

 

وی با یادآوری اینکه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با موسسات و مراکز بسیاری در ارتباط است ولی نقطه ثقل این فعالیت ها کانون های مساجد است، گفت: اقدامات خوبی در کانون های مساجد انجام شده ولی کافی نیست و به جهت ظرفیت بالایی که در کانون های مساجد وجود دارد، انتظار بیشتری می رود.

 

حسنی از اجرای جشنواره بین المللی پانتومیم به میزبانی استان زنجان خبر داد و گفت: مسئولیت مردمی سازی این جشنواره برعهده کانون های مساجد است و در حاشیه این جشنواره پانتومیم خانواده نیز به همت کانون های مساجد استان اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به جشنواره آیین های سنتی آذری زبانان در زنجان نیز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت ستاد کانون های مساجد استان زنجان برای اجرایی کردن این جشنواره استفاده خواهیم کرد.

 

وی در ادامه بر ضرورت آموزش بچه های مسجد در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: لازم است استعدادهای فرهنگی و هنری در مساجد شناسایی شود و با بهره گیری از هنرمندان استان، نیروی متعهد تراز انقلاب در این زمینه ها پرورش پیدا کنند.

 

به گفته حسنی، برای جبهه انقلاب اسلامی جهت مقابله با هجمه های فرهنگی نیازمند جوان متعهد در تراز انقلاب اسلامی هستیم که کانونهای مساجد این بستر را برای شناسایی و شکوفایی این استعدادها فراهم کرده است.

 

در ادامه این دیدار مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در 6 ماهه نخست سال ارائه کرد و گفت: موضوع بازدید از کانون های مساجد و برگزاری جلسات دیدار مردمی مدیران دستگاه های اجرایی با مردم در هفته دولت به همت ستاد کانون های مساجد انجام شد.

 

محسن اسلامی با یادآوری اینکه 326 کلاس اوقات فراغت استان زنجان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در زمینه جذب نیروی متعهد انقلابی و مسجدی به بدنه آموزش و پرورش با همکاری ستاد کانون های مساجد استان در حال انجام است.