خدمت به بيش از 5 هزار زائر پياده حرم رضوي توسط اهالي مسجد شيروان

خدمت به بیش از 5 هزار زائر پیاده حرم رضوی توسط اهالی مسجد شیروان

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
مدير کانون فرهنگي هنري "شهداي شهرک وليعصر عجل الله" شيروان به تلاش هاي اهالي مسجد در پذيرايي و خدمت رساني به کاروان هاي پياده رضوي اشاره کرد و گفت: تاکنون بيش از پنج هزار زائر پياده از استان ها و شهرستان هاي همجوار در مساجد اين شهرستان اسکان و استقرار يافته اند و پذيرايي شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  «محمد محمدزاده قانعی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام و رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان شیروان، با اعلام این خبر گفت: با تلاش های اهالی مسجد تاکنون و در آستانه ایام عزاداری و حزن پایان ماه صفر، به بیش از 5  هزار زائر حرم مطهر رضوی در مساجد و تکایای شیروان خدمات اسکان و پذیرایی ارائه شده و اکنون تمامی مکان های پیش بینی شده آمادگی هرگونه خدمت رسانی و پذیرایی این عزیزان را دارند.

 

وی همچنین اعلام کرد: بیش از سه هزار پُرس غذای گرم برای پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) که در مسیر عبوری از این شهرستان تردد می کنند، پخت شد.

 

محمدزاده قانعی ادامه داد:  این میزان غذای گرم در دو وعده نهار و شام برای پذیرایی از زائران پیاده امام رئوف توسط اهالی مسجد  و فعالان فرهنگی به ویژه جهادگران و فعالان فرهنگی و خیرین این مسجد، گروه جهادی شهید زرهرن شیروان، موکب شهدای مدافع حرم، و پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل(ع) شیروان طبخ و توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه میزبانی از زائران پیاده آقا افتخار بزرگی برای این شهرستان است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته توسط اداره تبلیغات، اوقاف و سایر دستگاه های متولی شهرستان، مساجد و مکان هایی جهت استراحت و خدمات رسانی بهتر به زائران عبوری از این مسیر شهرستان در نظر گرفته شده است.

 

 مدیر کانون شهدای شهرک ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام شیروان در تکمیل مطالب فوق اضافه کرد:  برپایی ایستگاه های سلامت، موکب های پذیرایی، آمادگی مساجد جهت استقرار و اسکان زائران، خدمات رسانی توسط جمعیت هلال احمر شیروان و غیره از جمله اقدامات انجام شده برای رفاه حال زائران پیاده از این مسیر تا دهه پایانی ماه صفر می باشد.

محمدزاده قانعی در خاتمه  همچنین توضیح داد: فعالیت تعدادی از موکب ها در مسیر روستای "رضاآباد غربی" واقع در بخش مرکزی این شهرستان شروع می شود و تا روستای "برزل آباد" ادامه خواهد داشت و این مسیر انتهای موکب شهرستان شیروان است.

 

گفتنی است؛ خراسان شمالی که بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا علیه السلام  با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

 

پایان/