محکومیت افزایش حمله به مسجد «ابراهیمی»

محکومیت افزایش حمله به مسجد «ابراهیمی»

تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۸
«حفظی ابوسنینه»، مدیر مسجد «ابراهیمی» افزایش حمله صهیونیست‌ها به این مسجد را محکوم کرد و خواستار حمایت بین‌المللی از این مسجد در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آناتولی»، «حفظی ابوسنینه»، مدیر مسجد«ابراهیمی» امروز (دوشنبه، دوم دی ماه) گفت: شهرک نشینان افراطی به مناسب «عید انوار»، شمعدان «سمبل یهودیت» را در مسجد ابراهیمی گذاشته و اقدام به انجام اعمال آئین تلمودی کردند.

 

وی افزود: آنچه امروز در مسجد ابراهیمی به وقوع می پیوندد، هتک حرمت به این مسجد است و صهیونیست ها با این اقدام سعی دارند بر مسجد ابراهیمی سیطره یابند.

 

مدیر مسجد ابراهیمی تاکید کرد: اشغالگران رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در بخش هایی از این مسجد که در سال 1994 میلادی بر آن تسلط یافته اند، آئین تلمودی انجام می دهند.

 

ابوسنینه در ادامه خواستار حمایت بین المللی از این مسجد شد و گفت: مسجد ابراهیمی متعلق به مسلمانان است و یهودیان حقی بر آن ندارند.

 

از سال 1994 میلادی مسجد ابراهیمی به دو بخش میان مسلمانان و یهودیان تقسیم شد که از آن سال شهرک نشینان به مسجد ابراهیمی وارد شده و در اعیاد یهودی نیز در این مسجد حاضر می شوند و از ورود مسلمانان به این مسجد جلوگیری می کنند.

 

درضمن، در این مسجد مزار حضرت ابراهیم(ع) نیز واقع شده که به آن حرم ابراهیمی نیز می گویند.

 

پایان پیام/ 43