اجرای طرح بازدید از مساجد در ابوظبی

اجرای طرح بازدید از مساجد در ابوظبی

تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۸
اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی برنامه بازدید از مساجد را با هدف معرفی تاریخ و فرهنگ اسلامی در این شهر آغاز کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الوطن»، اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف، برنامه گردشگری مساجد را به عنوان بخشی از برنامه‌های دولت امارات در سال «تسامح» آغاز کرد.

 

در این طرح، گردشگران با تاریخ و فرهنگ اسلامی و مساجد آشنا می شوند.

 

این برنامه با حضور پدر «اندرو تومسون» از کلیسای قدیس یوسف و کشیش «فخرو بیشوی» از کلیسای قبطی های ابوظبی و «عمر حبتور الدرعی»، مدیر اجرایی امور اسلامی و هیات کل امور اسلامی و اوقاف و «سعید راشد السعید»، مدیر اداره بازاریابی و گردشگری اداره فرهنگ و گردشگری آغاز شد.

 

یک هیات از اوقاف و کلیسای ابوظبی برای انعکاس فرهنگ تسامح و تحکیم همکاری میان موسسات میراث اسلامی از تعدادی از مساجد تاریخی امارات بازدید کردند.

 

این هیات از مساجد تاریخی «شیخ زاید بن سلطان» در «خالدیه» و «مسجد مریم ام عیسی» در «المشرف» بازدید کردند.

 

در این بازدید نقش دینی، تاریخی و اجتماعی مساجد به بازدیدکنندگان معرفی و درباره معماری مساجد نیز اطلاعاتی به آنها داده شد.

 

«علی حسن الشیبه»، مدیر اجرایی بخش گردشگری اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی، گفت: با همکاری هیات کل امور اسلامی و اوقاف این اقدام در راستای معرفی تمدن و فرهنگ اسلامی ابوظبی بازدید از مساجد صورت می گیرد.

 

وی بیان کرد: بازدید از مساجد با معرفی مفاهیم دین اسلام و تشویق به آراسته شدن به تسامح و اخلاق ناب صورت می گیرد و در این بازدیدها، مساجد به گردشگران معرفی می شوند و درباره معماری آن نیز اطلاعاتی به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

پایان پیام/ 43