آماده کردن ۱۰۰۰ مسجد قاهره برای پخش هماهنگ اذان

آماده کردن ۱۰۰۰ مسجد قاهره برای پخش هماهنگ اذان

تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۸
وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: تا پایان ماه جاری، یک هزار مسجد قاهره آماده پخش یکپارچه اذان می‌شوند. هماهنگی با موسسه‌های دینی رسمی کشور در این باره صورت گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ها مساجد به نقل از «الوفد»، «مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر مقابل کمیته امور خارجی پارلمان این کشور گفت: هماهنگی های لازم میان وزارتخانه، الازهر و دارالافتاء برای پخش اذان یکپارچه صورت گرفته و مقرر است کسی در امور اختصاصی دیگری دخالتی نداشته باشد.

 

وی افزود: الازهر وظیفه آموزشی و اوقاف وظیفه مدیریت مساجد را بر عهده دارد و به همین دلیل قرار شده تا اذان یکپارچه باشد و وزارتخانه اوقاف با یکی از شرکت های مربوطه در مورد انجام این کار هماهنگی های لازم را انجام داده است.

 

مختار جمعه تصریح کرد: کارهای نهایی پخش اذان یکپارچه در یک هزار مسجد تا پایان ماه جاری انجام می شود و این مساجد آماده پخس اذان یکپارچه می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مکان جغرافیایی در زمان اذان تاثیر دارد، گفت: هر مکان جغرافیایی اذان خود را پخش می کند.

 

وزیر اوقاف مصر در ادامه بر وحدت خطبه های یکپارچه جهت انتشار افکار میانه روانه تاکید کرد و گفت: خطابه های دینی بر روی جوانان متمرکز است و آنان را به عشق وطن و نیکی به والدین تشویق می کند.

 

جمعه همچنین نسبت به خطبه های افراطی هشدار داد و گفت: خطابه های دینی افراطی همه را به خطر می اندازد.

 

وی در پایان تاکید کرد: پخش یکپارچه اذان و خطبه ها نیازمند توجه وزارت اوقاف است و هماهنگی با موسسه های دینی رسمی در کشور در این زمینه صورت گرفته است.

پایان پیام/ 43