از گراميداشت ياد شهداي روستاي گوگچين تا هيجان بچه‌هاي مسجد براي ورزش

از گرامیداشت یاد شهدای روستای گوگچین تا هیجان بچه‌های مسجد برای ورزش

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
مدير کانون فرهنگي هنري شهداي گوگچين گفت: هر سال مراسم سالگرد شهادت هشت شهيد روستاي گوگچين را برگزار مي‌کنيم.

مهدی حمتی مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گوگچین در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار داشت: روستای گوگچین از توابع بخش مرکزی بیرجند است که کانون فرهنگی هنری شهدای گوکچین مسجد الحسین (ع) این روستا در سال 1394 تاسیس شده است.

وی در ادامه به اقدامات فرهنگی و ورزشی انجام شده در این کانون طی‌ سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: نخستین یادواره شهدای روستای گوگچین در سال 1400 همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) به یاد هشت شهید این روستا برگزار شد.

حمتی ادامه داد: در این مراسم یاد و خاطره شهیدان روستای گوگچین «فلک ژاپونی، مصطفی هنری، محمد مرادی، امیر دلاکه (ماری)، احمد دلاکه، محمدعلی دلاکه، مجتبی مرادی، حسین مسروری» گرامی داشته شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گوگچین با اشاره به اینکه فعالیت این کانون و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق ایجاد کانالی در شبکه‌های اجتماعی، افزود: همچنین مراسم سالگرد شهادت شهدای گوکچین را در سالگرد شهادت آنان برگزار می‌کنیم که از ابتدای امسال تاکنون دو تا مراسم سالگرد شهادت برگزار کردیم.

وی با اشاره به همکاری بانوان این روستا در بافت و تحویل سه تخته قالی شش متری برای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، عنوان کرد: اکنون هم در حال بافت قالی برای کمک به موکب هستند.

حمتی با بیان اینکه پیوند مسجد و مدرسه را با کمک مدیر مدرسه شهید مصطفی هنری انجام شده است، تصریح کرد: در همین راستا پخش فیلم برای دانش‌آموزان مدرسه در مسجد، برگزاری اردوی تفریحی، اهدای گل حسن یوسف به دانش‌آموزان مدرسه در مراسم جشن نیمه شعبان و جشن تکلیف برای چند نفر از دانش‌آموزان برگزار شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گوگچین با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری‌های ماه محرم و صفر در این روستا، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی پیرامون عفاف و حجاب، فرزندآوری و زنان اسوه از صدر اسلام تا کنون و اهمیت زن در جامعه اسلامی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدت موکب قاسم بن الحسن (ع) توسط نوجوانان و جوانانی که برای خدمت به عزاداران حسینی سر از پا نمی‌شناسند برپا شد، ادامه داد: همچنین حسینیه کودک در حاشیه مراسم عزاداری شب‌های محرم برای کودکان و نوجوانان همراه با برنامه‌های متنوع دایر بود.
 

حمتی با اشاره به اجرای گروه دمامه‌زنی العبرات در دهه اول ماه محرم در هیئت ابوالفضلی (ع) روستای گوکچین و چاپ تمثال شهدا  برای جلوی هیئت، یادآور شد: به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت سلاله پاکشان حضرت امام حسن(ع) نیز جلسه تعزیه و عزاداری در محل مسجد الحسین (ع) روستای گوکچین برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گوگچین بیان کرد: دو سال است که مراسم سالگرد شهید حسین مسروری را نیز با همکاری پایگاه بسیج و کانون فرهنگی مسجد برگزار می‌کنیم.

وی از شور و هیجان بچه‌های مسجدی این روستا برای ورزش سخن گفت و افزود: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی درخواستی مبنی بر ایجاد مکان ورزشی در روستای شهیدپرور و انقلابی گوکچین از طرف کانون فرهنگی هنری ورزشی شهدای گوکچین و پایگاه مقاومت بسیج شهید فلک ژاپونی مطرح و طی صحبت‌هایی که با معاون توسعه و عمران وزارت ورزش و جوانان (نماینده تام الاختیار وزیر) انجام گرفت مقرر شد با کمک اهالی روستا و دهیاری وشورای اسلامی و سایر خیرین آماده‌سازی انجام شود تا اداره کل ورزش وجوانان زمین ورزشی چمن را در مکان موردنظر قرار دهند.

وی در ادامه  تأکید کرد: تحقق این مهم تلاش و همکاری مسئولین و اهالی روستا برای تأمین زمین مورد نیاز برای احداث زمین چمن ورزشی را می‌طلبد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گوگچین مزایای داشتن مکان ورزشی را پویایی و انگیزش جوانان و نوجوانان روستا با برگزاری مسابقات جان بین روستاهای اطراف ذکر کرد و یادآور شد: در سال 98 مسابقات جام رمضان «کنگره امیران و سرداران و ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی» به میزبانی حوزه کربلای بیرجند برگزار و در پایان تیم فوتسال شهدای گوکچین قهرمان این مسابقات شد.

حمتی با اشاره به فعالیت تیم والیبال و فوتسال بچه‌های مسجدی این روستا، بیان کرد: قهرمان مسابقات والیبال لیگ بسیج شهرستان شدیم.

وی یکی از مشکلات این روستا را نبود روحانی مستقر مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه خانه عالم داریم درخواست داریم تا روحانی به این روستا اعزام شود تا فعالیت‌های فرهنگی بیشتری را با مدیریت روحانی مستقر انجام دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گوگچین با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت نیز در این کانون برگزار شد، گفت: برگزاری اردوی جهادی با همکار گروه جهادی فرهنگیان برای آموزش به دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.