همزمان با آغاز امامت مهدي موعود (عج) هديه راه اندازي کانون هاي جديد التاسيس پرداخت شد

همزمان با آغاز امامت مهدی موعود (عج) هدیه راه اندازی کانون های جدید التاسیس پرداخت شد

تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۴۰۲
امير حسين خورشيدي معاون سازماندهي و شبکه سازي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، ضمن تبريک سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن (اروحنا فداه)، گفت: همزمان با اين ايام فرخنده، سرانه کانون هاي مساجد جديد التاسيس در سراسر کشور پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاون سازماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه این سرانه، هدیه کانون های جدید التاسیس است، گفت: ما در سال گذشته تعهد کرده بودیم سرانه مالی برای کانون هایی جدید که در کشور فعالیت موثر و مستمر فرهنگی در سطح مسجد دارند، واریز شود که این امر امروز با پیگیری رئیس محترم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با مساعدت ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز ولایتعهدی حضرت مهدی(عج) محقق شد.

خورشیدی، با بیان اینکه توزیع عادلانه منابع به رشد فعالیتی کانون ها کمک می کند، تصریح کرد: خوشبختانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سرانه تمامی کانون های جدید التاسیس که از زمان کرونا سرانه دریافت نکرده بودند، را نیز پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 532 کانون سرانه خود را دریافت کردند، اضافه کرد: با همکاری و تعامل شایسته معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، توانستیم هدیه سرانه کانون هایی که از سال 1400 راه اندازی شده اند را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 26 هزار و 440 کانون در سراسر کشور گفت: به منظور توزیع عادلانه تر منابع مالی، معیار و میزان کمی و کیفی فعالیت های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد برای پرداخت سرانه ها موثر بوده است.

خورشیدی، با بیان اینکه باید فاصله سرانه های فرهنگی کشور را نسبت به سایر حوزه ها کاهش دهیم، عنوان کرد: توجه به ارتقا و توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در شهرها و روستاها یکی از ماموریت‌های ذاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است قطعا برای تحقق این موضوع نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری مسجد را پایگاهی برای همه‌ی کارهای نیک می‌دانند و می‌فرمایند: «مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی» باشد، از رو باید با بهره گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند مساجد بتوانیم بستر تربیت و رشد جوانان مؤمن و متعهد به انقلاب را فراهم کنیم.

معاون سازماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در رفع محرومیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: یقیناً با اختصاص اعتبارات مناسب و مدیریت صحیح آن می توان بر دامنه ظرفیت ها و توانمندی های مسجد به عنوان فراگیرترین نهاد اجتماعی در جامعه بیفزاییم.