پويايي مسجد با تشکيل اتاق فکر جدا از صحنه عمليات ميسر مي شود

پویایی مسجد با تشکیل اتاق فکر جدا از صحنه عملیات میسر می شود

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۲
براتي گفت: شما کانوني ها سعي کنيد اتاق فکر خود را از صحنه عمليات جدا کرده و کساني را در مسجد با اقتضائات مسجد و محله داشته باشيد و قوه عاقله اي در کنار خود داشته که اين امر به مسجد پويايي مي دهد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در بازدید از کانون فرهنگی هنری کریم اهل بیت (ع) که به همراه محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین صورت گرفت، بیان کرد: از زحماتی که در حوزه مسائل فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و آیینی در این کانون در حوزه برادران و خواهران شکل می گیرد، تشکر می کنیم.

 

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين ادامه داد: ما زمانی مدیر کانون بودیم و با فضای کانون های فرهنگی هنری آشنا هستیم و حال که در بخش دیگری کار می کنیم، ان شاالله بتوانیم به حوزه مسجد آنگونه که مورد توجه مدیران کانون هاست، کمک کنیم.

 

وی عنوان کرد: انجام کار تربیتی و در مسجد کار کردن، حلاوتی دارد که شما مدیران کانون ها در حال تجربه آن هستید و ما اگر سرمایه ای داریم که از آن در زندگی بهره می گیریم، همان سرمایه معنوی است که در مسجد گرفته ایم.

 

براتی اعلام کرد: ایام حضور در مسجد را باید بیش از پیش قدر دانسته و برای کار کردن در مسجد هیچگاه دیر نیست و امروز هم که در سنگر دیگری فعالیت می کنیم، اگر داشته ای داریم به برکت مسجد است و ان شاالله مسجد مددکار و راهنمای ما باشد.

 

وی در خصوص راهکار پویایی مساجد توضیح داد: ما هیچگاه بی نیاز نبوده و همواره باید خود را بروزرسانی کنیم و شما کانونی ها سعی کنید اتاق فکر خود را از صحنه عملیات جدا کرده و کسانی را در مسجد با اقتضائات مسجد و محله داشته باشید و قوه عاقله ای در کنار خود داشته که این امر به مسجد پویایی می دهد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين تأکید کرد: سعی کنید قوه عاقله مسجد از قوه مجریه مسجد جدا باشد، اینکه جمعی برای محله و برای کادر تربیتی مسجد، فکر کنند که چه کاری انجام دهند این امر برکات بسیاری دارد و تجربه موفقی است که دیده شده است.

 

وی در پایان با اشاره به حمایت از کانون های مساجد خاطر نشان کرد: این حوزه جزو افتخارات ماست و ان شاء الله در اعتبارات فرهنگی که برای اداره کل در نظر گرفته شود، سهم کانون های مساجد را لحاظ می کنیم.