فعالان فرهنگي رسالت مهمي در عرصه جهاد تبيين دارند

فعالان فرهنگی رسالت مهمی در عرصه جهاد تبیین دارند

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۲
به گفته ي نويسنده زنجاني و خبرنگار دوران انقلاب و دفاع مقدس، فعالان فرهنگي رسالت مهمي در عرصه جهاد تبيين دارند چرا که کارهاي فرهنگي زيربناي تمام فرهنگ‌ها و ايدئولوژي‌ها است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، مسعود بابازاده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و کارکنان ستاد کانون های مساجد استان زنجان با تشریح اقدامات فرهنگی و خبری خود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: فعالیت فرهنگی و اطلاع رسانی خود را پس از انقلاب در جبهه های حق علیه باطل در ۸ سال جنگ تحمیلی ادامه دادم.

 

 وی با یادآوری اینکه بنده به عنوان یک فعال فرهنگی و خبری به رسالت خود در آن برهه از زمان عمل کردم و در حال حاضر نیز به رسالت خود با جدیت ادامه می‌دهم گفت: شما نیز به عنوان فعالان فرهنگی رسالت مهمی در عرصه جهاد تبیین دارید

 

بابازاده کارهای فرهنگی را زیربنای تمام فرهنگ‌ها و ایدئولوژی‌ها دانست وعنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و ما به عنوان فعال فرهنگی در چندین عرصه فعالیت می‌کردیم .

 

این فعال فرهنگی و خبرنگارعرصه جنگ با بیان برخی خاطرات خود از دوران قبل از انقلاب ۸ سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: کتاب "خبرنگار نیمه جنگی" اولین کتابی است که به رشته تحریر درآورده ام و در آن خاطرات خود را به نگارش درآوردم.

 

بابازاده با یادآوری اینکه در دوران جنگ خانواده‌ها منتظر شنیدن اخبار جنگی بودند، و ما خبرنگاران رویدادهای جنگی را به مردم مخابره می‌کردیم، افزود: کتاب‌های متعددی از شهدای انقلاب و رزمندگان به رشته تحریر درآورده ام و از بسیاری از خاطراتی که ثبت کردم نیز کتاب‌هایی چاپ شده است.

 

بابازاده ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب تغییر بود و بسیاری از جوانان دوران پهلوی بعد از انقلاب منقلب شدند و بعد از عملیات‌های جنگ تحمیلی به مقام شهادت نائل آمدند. 

 

در ادامه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس امراله حسنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کتاب‌های بسیاری در حوزه ایثار و شهادت به چاپ رسیده است گفت: موضوعات مختلفی در حوزه‌ دفاع مقدس داریم که کمتر به آن پرداخته شده است.

 

حسنی اضافه کرد میانگین سنی رزمندگان و فرماندهان ما ۲۰ سال بود است و مطالبی که در کتاب‌هایی دوران جنگ نوشته شده است برای بسیاری قابل باور نیست ولی این رشادت‌ها واقعی و قابل تحسین هستند.

 

وی ضمن تقدیر از رشادت‌های رزمندگان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا هستیم.

 

در پایان این مراسم لوح تقدیری با امید به اینکه "مهر وجود ایشان همواره پوینده و تابنده باشد و گام هایتان راسخ و استوار به سوی بهروزی و پیروزی رهنمون گردد" تقدیم شد.