حضور چشمگير اعضاي کانون هاي مساجد استان زنجان در جشن «جوانان نقش آفرين گام دوم انقلاب»

حضور چشمگیر اعضای کانون های مساجد استان زنجان در جشن «جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب»

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۲
جمعي از اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان در جشن بزرگ نقش جوانان در گام دوم انقلاب که امروز همزمان با سراسر کشور در پياده راه سبزه ميدان زنجان برگزار شد، حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه استان زنجان در این مراسم، با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: در میدان انقلاب زنجان شاهد مقابله جوانان در مقابله با رژیم پهلوی بودیم به گونه ای که به فرموده امام راحل انقلاب ما انفجار نور بود.

 

وی با بیان اینکه پس از انقلاب جوانان در مقابله با هرفتنه ای در صحنه نبرد حاضر بودند، تصریح کرد: مساجد کانون جوشان جوانانی بودند که زره نبرد بر تن کرده و در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند.

 

به گفته فرمانده سپاه استان زنجان، همین جوانان محاصره دشمن در خرمشهر شکستند و موانع طبیعی و مصنوعی را پشت سر گذاشتند و با جان و دل پیشروی کرده و با خون خود خرمشهر را آزاد کردند.

 

سردار کرمی با یادآوری اینکه 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته از دشمن دستاورد آزادسازی خرمشهر بود، گفت: رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف جانفشانی کردند و هر یک از این عملیات ها دستاوردهایی برای انقلاب و نظام داشت.

 

فرمانده سپاه استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در تمام این عملیات ها جوانان از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

 

سردار کرمی با بیان اینکه در عملیات های دفاع مقدس ایمان جوانان بود که عاقبت عملیات ها را مشخص می کرد، تصریح کرد: در این دوران شاهد صحنه های تاریخی بودیم که به دست رزمندگان خلق شد.

 

وی اضافه کرد: هشت سال تمام رشادت و جانفشانی جوانانی را شاهد بودیم که کلاس های درس و مدرسه را رها کردند و به میدان جنگ آمدند؛ فرمانده هان ما در هشت سال جنگ تحمیلی جوانان 25 ساله ای بودند که به فرموده امام راحل ابهت ابرقدرت غرب و شرق را شکستند.

 

سردار کرمی با بیان اینکه به برکت خون شهدا و مجاهدت و ایستادگی ملت ایران هیچ کشوری نمی تواند علیه اسلام و انقلاب حرکتی انجام دهد، ادامه داد: دشمن داعشی را به راه انداخته بود که با حضور باصلابت سردار سلیمانی شکست خوردند که امروز از آن به عنوان حماسه تاریخی یاد می کنیم.

 

فرمانده سپاه استان زنجان با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی به برکت این دستاوردها در جهان می درخشد و پناهگاه ملت ازادی خواه جهان شده است، تصریح کرد: همه شهدا در وصایای خود به جوانان و نوجوانان سفارش کردند خیمه ولایت را رها نکنید چرا که امروز دشمن اصل قران، اسلام و عظمت انقلاب را هدف گرفته و نباید خیمه ولایت را رها کرد.

 

به گفته سردار کرمی، امروز مقام معظم رهبری شما جوانان و نوجوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب 40 بار مورد خطاب قرار داده است تا در عرصه های مختلف در صحنه باشید.

 

وی با بیان اینکه دشمن از ایستادگی شما جوانان در هراس است، گفت: شهدا به عهد و پیمان خود وفا کردند و امروز نوبت شماست تا به عهد خود در مقابل شهدا وفا کنید.