مشارکت شهرداري تبريز در برگزاري رويدادهاي مسجدي با حمايت از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد

مشارکت شهرداری تبریز در برگزاری رویدادهای مسجدی با حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۲
رييس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در ديدار شهردار تبريز با تاکيد بر مشارکت شهرداري تبريز در برگزاري رويدادهاي مسجدي با حمايت از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: آماده اعطاي ميزباني يکي از رويدادهاي فرهنگي هنري مساجد کشور به تبريز هستيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در دیدار با دکتر یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز اظهار داشت: توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری مساجد با ارایه آموزش های تخصصی در اولویت برنامه های ستاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای دانش هنری و کار فرهنگی مدیران مسوول و ائمه جماعت مساجد یکی از کارویژه های ستادهای استانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و فعال در مساجد به دنبال کار مشترک در جهت ارتقای جایگاه مساجد در معادلات اجتماعی، فرهنگی و ... است.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه تمامی برنامه های تعریف شده در کانون‌های فرهنگی هنری در راستای ایجاد جذابیت در مساجد برای حضور فعال کودکان و نوجوانان در این اماکن امن الهی است، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند که تمامی فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد قابل دسترسی و رصد است.

خداداده با بیان اینکه بیش از ۱۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی فعال است، خاطرنشان کرد: این استان و شهر تبریز این قابلیت را دارد که تبدیل به قطب آموزشی، اردویی و اوقات فراغت کشور و منطقه شمال‌غرب شود.

وی خواستار مشارکت شهرداری تبریز در برگزاری رویدادهای مسجدی با حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و افزود: در صورت مشارکت و حمایت شهرداری تبریز، آماده اعطای میزبانی یکی از رویدادهای فرهنگی هنری مساجد کشور به تبریز هستیم.

در ادامه این دیدار یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در سخنانی با بیان اینکه کار فرهنگی در مساجد اثرگذار، مردمی و ماندگار است، اظهار داشت: بودجه فرهنگی شهرداری امسال نسبت به سال گذشته چند برابر شده و محور اصلی برنامه ها مساجد هستند.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت های موجود در شهرداری تبریز در اختیار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: آماده اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و آموزشی با محوریت مساجد هستیم و در این راستا از اجرای هر طرح ستاد کانون‌های مساجد استان که در قالب پیوست های فرهنگی شهرداری تبریز تعریف شده باشد، استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی مربیان و فرهنگسراهای زیر نظر شهرداری تبریز در اختیار برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است، گفت: اعتقاد داریم، توسعه پایدار بدون توجه به فرهنگ ممکن نیست.

همچنین در این دیدار مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این ستاد در نیمه نخست سال جاری پرداخت و از حمایت شهرداری تبریز در اجرای برنامه های آموزشی ستاد استان تقدیر کرد.