مسجد خاستگاه تئاتر بعد از انقلاب اسلامي بوده است/ لزوم تقويت برنامه‌هاي هنري در مناطق دورافتاده کشور

مسجد خاستگاه تئاتر بعد از انقلاب اسلامی بوده است/ لزوم تقویت برنامه‌های هنری در مناطق دورافتاده کشور

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۲
مشاور هنري رييس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با اشاره به اينکه خاستگاه تئاتر بعد از انقلاب در مسجد بوده است، گفت: ضرورت دارد به فعاليت هاي فرهنگي و هنري مناطق دورافتاده و محروم توجه شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،  نشست رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با هنرمندان و مدرسان تئاتر شبستان صبح امروز نهم مهر در هتل ارم برگزار شد.

در این نشست، حسین عالم بخش، مشاور هنری رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برگزاری دوره های تئاتر شبستان در تعدادی از استان ها گفت: برگزاری این دوره ها می تواند آغاز خوبی برای انجام فعالیت های هنری در کانون های مساجد به ویژه در حوزه تئاتر باشد.

مشاور هنری رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: بسیاری از مدرسین تئاتر فعالیت شان را از مسجد آغاز کردند و با حضور حجت الاسلام خداداده این موتور محرک دوباره روشن شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه تئاتر در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره ها گفت: هدف اصلی ما ایجاد انگیزه در بچه های مسجد بوده است و شاهد بودیم که در هفت استانی که این دوره ها برگزار شد، استقبال خوبی صورت گرفت و فعالیت ها به قدری فراگیر شد که در دیگر استان ها نیز تکاپو برای برگزاری این دوره ها اتفاقات افتاد.

عالم بخش با اشاره به فعالیت های سامانه بچه های مسجد گفت: بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری از طریق این سامانه فعالیت های هنری همچون نمایش و سرود را انعکاس می دهند اما ضرورت دارد که در این سامانه آموزش های مجازی نیز مورد توجه قرار گیرد تا از طریق این سامانه بچه های مسجد در اقصی نقاط کشور و در مناطق دورافتاده از آموزش ها بهره مند شوند و گامی در جهت گسترش عدالت پخش صورت گیرد.

وی با یادآوری این موضوع که تئاتر خاستگاهش بعد از انقلاب در مسجد بوده است، تصریح کرد: اهتمام به موضوع تئاتر باید بیش از پیش در مساجد تقویت شود.