تجليل از نخبگان فرهنگي و مديران فعال کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همدان

تجلیل از نخبگان فرهنگی و مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲
همايش اختتاميه طرح غني سازي اوقات فراغت با عنوان «آسماني ها» با تجليل از نخبگان فرهنگي، مديران فعال و منتخب کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد همدان با حضور برخي از مسئولين استان و اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، همایش اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت  صبح امروز (13 مهر) با حضور  برخی از مسئولان استان، نمایندگان مجلس ، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی  همدان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی عزیزی، در این همایش با بیان گزارشی از روند فعالیت های کانون های مساجد در طی سال و اوقات فراغت گفت: در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال 260 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان همدان فعال بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  با بیان اینکه هدف اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد توجه به بحث ترویج هنر از طریق مساجد و هنر ناب اسلامی است اظهار داشت: بهترین فضا برای رشد هنرمند انقلابی کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

وی گفت: کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد در راستای شکوفا کردن استعدادهای نسل امروز تلاش می‌کنند تا با شکوفایی و پرورش استعدادهای جوانان مسجدی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای تربیت افراد متخصص و متعهد گام بردارد.

 

مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این همایش گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بالای در برگزاری کلاس های متنوعی فرهنگی ، هنری و آموزشی  دارند.

 

وی  به توصیه مقام معظم رهبری در مورد فعالیت نسل جوان در مساجد و پایگاههای قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده نیز در دوران نوجوانی عضو کانون فرهنگی هنری شهیدان فتحی بودم .

 

دوران نوجوانی بهترین زمان  شکل گیری هویت دینی در نوجوانان است 

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین  دیگر سخنران این مراسم نیز در ادامه   یه دوره خردسالی، کودکی و نوجوانی افراد اشاره کرد و گفت: فضای اصلی دوره نوجوانی که اهمیت بسیاری دارد دوره دوست گرایی و هویت گرایی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم  به هویت دینی که در دوران نوجوانی شکل می گیرد، اشاره کرد و اظهار داشت: دور بودن فرد از تربیت صحیح دینی در سال های کودکی و نوجوانی, زمینه ساز بی هویتی آنان می شود.

 

 وی اظهار داشت: بی شک اگر افرادی در آغاز دوران کودکی و در ادامه در سال های نوجوانی, از آموزه های دینی بی بهره بمانند و متولیان امور تربیتی مانند خانواده و مدرسه نیز نسبت به شکوفایی هویت دینی آنان بی توجه باشند  تصور صحیحی از هویت دینی به دست نخواهند آورد.

 

شایان ذکر است در این همایش ، از نخبگان فرهنگی و  مدیران منتخب و فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان تجلیل به عمل آمد.