فعاليت ۷۰۵ باب کانون فرهنگي هنري در خراسان جنوبي

فعالیت ۷۰۵ باب کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲
حجت اسلام محقي گفت: در حال حاضر ۷۰۵ باب کانون فرهنگي هنري در سطح استان خراسان جنوبي مشغول فعاليت هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: این ستاد در سال 71 تشکیل شده و بعد از نیروی مقاومت بسیج، گسترده ترین و مردمی ترین و کم هزینه ترین نهاد فرهنگی کشور محسوب می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 26 هزار کانون در کشور فعالیت دارد که از این تعداد 705 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند.

وی به اقدامات فرهنگی این ستاد طی 9 ماه اخیر گفت: بحث همایش شهیدالقدس، سفر بانوی مسلمان ژاپنی، رویداد دهه عفاف و حجاب و مسابقات ملی مدهامتان از جمله برنامه های فرهنگی توسط این ستاد در خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام محقی بیان کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، مظلوم است به این دلیل که حداقل ترین حوزه اعتباری را نسبت به سایر نهادهای فرهنگی دارد و بخش عمده برنامه های فرهنگی را با نگاه مردم پایه انجام می دهیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه 9 کانون فرهنگی اهل سنت در استان داریم، ادامه داد: ارتباط خوبی با این کانون ها داریم و امیدواریم تعداد این کانون ها افزایش پیداکنند.

وی عنوان داشت: مدیران کانون ها امروز کمترین اختلاف در مساجد دارند و امام جماعت هر مسجد محور فعالیت های کانون است و بستر فرهنگی مسجد روی یک در نمی چرخد.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه 17 گروه سرود در کانون های مساجد استان داریم، گفت: هفت گروه سرود آثار ملی تولید کرده اند و توانسته ایم آثار همه سرودها را جمع آوی کنیم و از این آثار رونمایی خواهیم کرد و امسال 4 اثر در حال تولید است.