بازآفريني هويتي در ماموريت‌هاي کانون‌هاي مساجد ايجاد شده است

بازآفرینی هویتی در ماموریت‌های کانون‌های مساجد ایجاد شده است

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲
رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور گفت: بازآفريني هويتي در ماموريت هاي کانون فرهنگي و هنري مساجد براي تحقق وظيفه اصلي اين مراکز متناسب با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ايجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» صبح امروز( ۲۰ مهرماه) در گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان اصفهان اظهارداشت: در برهه ای از زمان نقش و ماموریت اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد دچار تغییر و به مسیر دیگری مثل تولید سرود و نمایش رفته در حالی که مطابق با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی توسعه فرهنگی بوده است.

حجت الاسلام خداداده افزود: در این بازآفرینی هویتی، ماموریت های اصلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری و خود کانون ها در مسیر اصلی قرار گرفته که ستادهای استانی باید در نگهداری این جریان نقش خود را ایفا کنند.

وی در خصوص ماموریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: زمینه سازی برای شکل گیری گروه های هنری و ایجاد شبکه به هم پیوسته بین کانون ها و بچه های مسجد وظیفه و ماموریت ستاد بوده که کانون های فرهنگی و هنری در میدان عمل باید جذب نسل جدید را زمینه سازی کنند.

حجت الاسلام خداداده خاطرنشان کرد: سند تحولی ستاد چشم انداز این حوزه را مشخص کرده و در این مسیر هم فکری و تبادل نظر با کارشناسان انجام و در میدان عمل نیز توانمندسازی و پشتیبانی مدیران و تیم های اجرایی کانون ها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این دوره از گردهمایی مدیران ستاد کانون های فرهنگی و هنری به بحث و تبادل نظر و گفتگو پیرامون فرصت ها و چالش ها می پردازیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخشی از سخنان خود به اتفاقات بین المللی اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: تبیین و مفاهمه در خصوص اتفاقات اخیر باید انجام شود و مصاحبه های خبری توسط کارشناسان و ائمه جماعات می تواند جریان رسانه ای خاص ایجاد کند.

وی حرف مشترک و موضع صحیح پیرامون اتفاقات را مهم خواند و اذعان داشت: اطلاعات غلط منجر به عدم همگرایی در اتفاقات اخیر می شود لذا باید افراد در مصاحبه های خبری با اطلاعات و مطالعه کافی صحبت کنند.

به اعتقاد حجت الاسلام خداداده هیمنه پوشالی غرب به واسطه بیداری اسلامی و نقش اساسی انقلاب اسلامی ایران در حال تخریب و فروپاشی است و زمینه سازی فرج حضرت ولیعصر(عج) فراهم خواهد شد.

در بخشی از این نشست مدیران جدید ستادهای استان های قزوین، گلستان، چهارمحال و بختیاری، مازندران معرفی و از مدیران قبلی تجلیل شد.