فلسفه تأسيس مسجد براي بهره مندي مردم بوده است /اصل کار و فعاليت در مسجد به عهده مردم است

فلسفه تأسیس مسجد برای بهره مندی مردم بوده است /اصل کار و فعالیت در مسجد به عهده مردم است

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲
آيت الله سعيدي با بيان اينکه فلسفه تأسيس مسجد براي بهره مندي مردم بوده است، گفت: پيش از انقلاب اسلامي، مسجد تنها براي عبادت بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامي، برخي کارکردهاي مسجد احيا شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که با حضور آیت الله سعیدی افتتاح شد، عنوان کرد: مسجد از ابتدای تأسیس برای این بود که مردم از آن بهره مند شوند.

 

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بهره مندی از مسجد متناسب با خود مسجد است، اظهار داشت: مسجد محل عبادت و امور شایسته‌ای است که با نگاه مردمی در مسجد انجام می‌شود.

 

آیت الله سعیدی تصریح کرد: حاکمان، دولت‌ها و مسئولان خدمت‌گزار مسجد هستند، اما اصل کار و فعالیت در مسجد به عهده مردم است، پس باید این هدف الهی را نسبت به مساجد بشناسیم، معتقد شویم و سپس عمل کنیم.

 

وی بیان داشت:  خداوند متعال کاری را به صورت تشریعی و تکوینی به مردم می‌سپارد و مردم وظیفه دارند آنچه خداوند مقرر فرموده، پاسداری کنند، یعنی استمرار آن کار با مردم است.

 

امام جمعه قم با اشاره به اینکه کعبه مرکز توحید بود که به خاطر عدم مراقبت مردم به بتخانه تبدیل شد، عنوان کرد: اگر چنانچه مساجد را مراقبت نکنیم و آنچه مورد انتظار است، انجام ندهیم، مساجد را از دست می‌دهیم.

 

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، مسجد تنها برای عبادت بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، برخی کارکردهای مسجد احیا شد، بنابراین ما باید مسجد را بشناسیم، رشد دهیم و از آن مراقبت کنیم.