ابتکار مسجد «بیت‌الامان» برای تقسیم شادی کریسمس در «مریدن» آمریکا

ابتکار مسجد «بیت‌الامان» برای تقسیم شادی کریسمس در «مریدن» آمریکا

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۸
مسجد «بیت‌الامان» در شهر «مریدن» آمریکا با نثار عشق و محبت به همه شهروندان آمریکایی به ویژه مسیحیان به استقبال سال ۲۰۲۰ میلادی رفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « ctmirror»، مسجد «بیت الامان» در شهر «مریدن» واقع در ایالت «کنتیکت» آمریکا در آستانه کریسمس با پذیرایی از مهمانان غیرمسلمان و نشان دادن عشق و عطوفت اسلامی در شادی آنها شریک می شود.

 

مسلمانان در مریدن برای همه همسایگان خود صلح، آرامش و خوشحالی را در ایام کریسمس آرزو کرده اند.

 

«ظهیر محمد منان»، یکی از اعضای جامعه اسلامی احمدیه در مریدن در این باره می گوید: ما مسلمانان همواره تلاش کرده ایم تا حرمت همه ادیان را حفظ کنیم و  به آزادی آنها احترام بگذاریم و تکرار کریسمس فرصتی برای ما به منظور تاکید بر تلاش هایی است که تا کنون انجام داده ایم.

 

وی افزود: مسجد «بیت الامان» قصد دارد با نثار عشق و محبت به همه شهروندان، سال 2019 را به پایان رسانده و وارد سال 2020 میلادی شود.

 

منان ابراز امیدواری کرد: سال جدید میلادی، سالی سرشار از معنویت و صلح و آرامش به جای خصومت و دشمنی در آمریکا باشد.

 

هدف مسجد «بیت الامان» در «مریدن» این است که در آستانه کریسمس، پیروان همه ادیان به ویژه مسیحیان را با آموزه ها و ارزش های اخلاقی و صلح آمیز دین اسلام آشنا کند.

 

این در حالی است که بسیاری از آمریکایی ها آشنایی زیادی با اسلام ندارند و اسلام هراسی در این کشور به ویژه در دوران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در حال افزایش است.

 

حدود دوسوم از مسلمانان آمریکا می گویند که از آنچه امروز در برخورد با جامعه اسلامی در این کشور می گذرد ناراضی هستند و حدود سهچهارم از مسلمانان هم قائل بر این هستند که دونالد ترامپ رفتار دوستانه ای با مسلمانان ندارد.

 

نتایج تحقیقات انجام شده از سوی بخش اطلاعات جنایی «اف بی آی» نشان می دهد که مسلمانان در آمریکای ترامپ بیشتر از آمریکای پس از حملات 11 سپتامبر مورد حملات اسلام هراسانه قرار گرفته اند.

پایان پیام/ 7