تدارک مسجد «حجت» لندن برای مقابله با اسلام‌هراسی در کریسمس

تدارک مسجد «حجت» لندن برای مقابله با اسلام‌هراسی در کریسمس

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۸
مقابله با اسلام‌هراسی به شیوه تبلیغ ارزش‌های اسلامی با مهربانی و عطوفت، طرحی است که مسجد «حجت» لندن برای کریسمس امسال در برنامه خود قرار داده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « mylondon»، مسجد «حجت» در منطقه «استمنور» از کریسمس سال جاری به شیوه ای دلگرم کننده برای مقابله با اسلام هراسی استفاده کرده است.

 

«منیر داتو»، متولی مسجد «حجت» در این باره گفت: درهای مرکز ما همواره بر روی همسایگانمان از هر دین و مذهب و با هر پیشینه ای باز است.

 

وی افزود: همه ما می دانیم که اسلام هراسی امروزه به مسئله ای بزرگ در بریتانیا تبدیل شده است و با توجه به اینکه بیش از یک میلیون مسلمان در لندن زندگی می کنند مقابله با اسلام هراسی برای حمایت از آنها وظیفه ای است که ما باید آن را به انجام برسانیم.

 

به گفته داتو، مسجد حجت از فرصت کریسمس که فضای جشن و شادی برای همه مردم است برای تببین ارزش های اسلامی و زدودن تصورات غلط درباره دین اسلام و مسلمانان از اذهان عمومی استفاده می کند.

 

هدف متولیان مسجد «استنمور» ایجاد ارتباط میان جوامع مختلف با به وجود آوردن فضایی از عشق و محبت است.

 

 

همه مردم در مسجد حجت جمع می شوند تا کادوهای کریسمس را برای توزیع در بیمارستان ها، ایستگاه های آتش نشانی، مراکز بهداشتی و حتی میان مردم در منازلی که در آنها زندگی می کنند، آماده کنند.

 

در آستانه آغاز عید کریسمس، بیش از 50 داوطلب پیر و جوان در مسجد حجت جمع شدند تا جعبه های شکلات،وسایل کریسمس و کارت های دست نوشته را برای هدیه دادن به شهروندان لندن در کنار هم قرار دهند.

 

این داوطلبان همچنین به بیش از 100 منزل مسکونی در «دنیس لین»، «وود لین»،«وارن لین» و «استنمور هیل» رفتند تا هدایای خود را به آنها تقدیم کنند.

 

 

«منیر داتو» می گوید: امیدواریم بتوانیم پل های ارتباطی را ایجاد کرده و نقشی مثبت برای جامعه مان در لندن داشته باشیم.

 

طرح مسجد حجت برای تبلیغ ارزش های اسلامی در کریسمس امسال در حالی اجرا می شود که رشد اسلام هراسی در بریتانیا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

 

اسلام هراسی بزرگ ترین دغدغه مسلمانان بریتانیا در انتخابات اخیر پارلمانی بود.

پایان پیام/ 7