مسجد؛ مهم‌ترین پایگاه ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح/نقش مسجدی‌ها در دفع فتنه ۸۸

مسجد؛ مهم‌ترین پایگاه ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح/نقش مسجدی‌ها در دفع فتنه ۸۸

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان‌اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات و همچنین روشنگری برای انتخاب افراد اصلح هستند، گفت: در فتنه ۸۸ مسجدی‌ها اجازه ندادند دسیسه‌های دشمنان به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید ناصرالدین نوری زاده» در گردهمایی ائمه جماعات مساجد که امشب (سه شنبه، سوم دی ماه) در مسجد روح الله برگزار شد با بیان اینکه از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی آغاز شد، گفت: بیش از ۵۰ غائله از جمله غائله های کردستان، هفتم تیرماه، حمله نظامی به طبس، جنگ تحمیلی و فتنه ۱۳۸۸ را پشت سر گذاشتیم.

 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: انقلاب ما به لطف الهی و حمایت مردم از ولی فقیه، همه این غائله ها را پشت سر گذاشت. انقلاب ما مدیون خون شهدا است و مردم هموارا در برابر دسیسه های دشمنان ایستاده اند.
 
 
وی با بیان اینکه دشمن، اصل اسلام و اصل انقلاب اسلامی را هدف گرفته است، اظهار کرد: هدف شکل گیری گروهک های تروریستی همچون القاعده و داعش، ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است که ما هرگز اجازه هد رفتن خون شهدا را ندادیم و نخواهیم داد.
 
 
نوری زاده با تاکید بر اینکه دشمنی که حسینی و مقاوم است، در برابر دشمنی که از نظر ظاهری نیز بیشتر است پیروز می شود، گفت: امروز مساجد، سنگر اصلی و مهم دفاع از انقلاب اسلامی است.
 
 
وی تاکید کرد: مساجد مهم ترین پایگاه ترغیب مردم به حضور پرشمار در انتخابات و همچنین روشنگری برای انتخاب افراد اصلح هستند.
 
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: پاک زیستی، حرکت در مسیر امام و رهبری، صادق بودن، امانت داری، تقوی، دشمن شناسی و شجاعت از جمله مهم ترین شاخص های افراد اصلح است و مساجد مهم ترین مرکز تبیین این شاخص ها برای مردم هستند.
 
 
نوری زاده با بیان اینکه ۸۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد، افزود: این مساجد باید هر سال، ۸۰ هزار روحانی و ۸۰ هزار مدیر برای نظام تربیت کنند.
 
 
وی در ادامه گفت: ما مدیون خانواده شهدا هستیم و اگر شهدا روز قیامت از ما درباره عملکردمان بپرسند، حتما عده ای از ما شرمنده خواهیم بود.
 
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به خدمات و نقش مساجد در مراحل مختلف و حساس انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری، مساجد را مهم ترین مرکز برای تداوم انقلاب معرفی کردند.
 
 
وی در ادامه از خدمات ائمه جماعات مساجد در سنگرهای مختلف تقدیر کرد و گفت: هر قدر کار کنیم، کم است زیرا دشمن از هیچ کوشش و ترفندی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نمی کند.
 
 
نوری زاده ادامه داد: مساجد و مسجدی ها اجازه ندادند دسیسه های دشمنان در غائله مربوط به افزایش قیمت بنزین به نتیجه برسد. البته ما باید از کمکاری های خود پوزش بطلبیم و نسبت به عملکرد ضعیف برخی از مسئولان، حساس باشیم ولی هر حرکت ما باید در مسیر امام و رهبری باشد.
 
 
وی در ادامه به موضوع تحولات منطقه و بروز اغتشاش در برخی از کشورها اشاره کرد و افزود: مسجدی ها در این زمینه نیز باید بصیرت افزایی کنند.
 
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنانش به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه گران از استکبار جهانی خط می گرفتند اما مسجدی ها در آن فتنه نیز اجازه تعبیر خواب دشمن برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را ندادند.
 
نوری زاده با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران است، تاکید کرد: مساجد باید مروج فرهنگ شهادت و اطاعت از ولی فقیه باشند و در عرصه هایی همچون انتخابات نیز باید درباره شاخص هایی که مقام معظم رهبری مطرح می کنند برای آحاد مردم، روشنگری کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده در پایان این نشست، در میان ائمه جماعات مساجد حضور یافت و پاسخگوی سوالات آنان بود.

پایان پیام/ 397