حکمراني مردمي يکي از بخش هاي مهم فعاليتي کانون‌هاي مساجد است

حکمرانی مردمی یکی از بخش های مهم فعالیتی کانون‌های مساجد است

تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۴۰۲
معاون فرهنگي و هنري ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور گفت: مردمي سازي يا حکمراني مردمي يکي از بخش هاي مهم فعاليتي در کانون هاي مساجد است بدين معنا که فعاليت هاي عرصه حکمراني را توسط مردم و گروه هاي مياني مردمي انجام دهيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «مهدی مقدم» در آئین افتتاحيه گردهمایی آموزشی توجیهی کارشناسان فرهنگی هنری و آموزش کانون‌های مساجد کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، به ایجاد ساختاری عملیاتی در معاونت فرهنگی هنری ستاد اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی ستاد با گذر از ساختار دسته بندی دارای ساختاری عملیاتی می شود، یعنی یک جایی سرود یک قالب است، قرآن و سبک زندگی موضوع است، خانواده یک جایی مخاطب است و جای دیگر موضوع است لذا به مسائل مختلف تک بعدی و دسته بندی شده پرداخته نمی شود که مسئله ای باید قالب یا موضوع یا مخاطب باشد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: مسائل فرهنگی هنری بر اساس آنچه کف میدان و در کانون اتفاق می افتد مورد بررسی قرار گرفته و برای آن ساختار عملیاتی طراحی و اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: در رویکرد جدید تمامی فعالیت های کانون ها از جمله اجرای برنامه های مناسبتی در کنار فعالیت های قرآنی، سبک زندگی، کمک های اجتماعی، کارآفرینی، مردمی سازی دیده خواهد شد.

مقدم افزود: مردمی سازی یا حکمرانی مردمی یکی از بخش های مهم فعالیتی در کانون های مساجد است بدین معنا که فعالیت های عرصه حکمرانی را توسط مردم و گروه های میانی مردمی انجام دهیم.

«رشد و تربیت» محور فعالیت های کانون است

معاون کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه «رشد و تربیت» محور فعالیت های کانون است، گفت: در این راستا اقدامات لازم برای تسهیل گری ارتباط و تعامل حداکثری کانون مسجد و مدارس انجام شده است، لذا مدیران کانون ها و مدارس در یک تعامل سازنده و به اشتراک گذاری ظرفیت ها بستر رشد و تربیت متعالی گروه های سنی مختلف جامعه را فراهم نمایند.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت های هنری کانون ها ایجاد مدرسه سرود، تئاتر و فیلم سازی با جدیت در حال پیگیری است و هدف آن مشاوره و آموزش مجازی و حضوری کانون ها با کمک اساتید برتر کشوری در جهت تولید آثار فاخر توسط کانون ها در این حوزه ها می باشد.