لزوم جريان سازي اهالي رسانه در بيان‌ مباحث تاريخي

لزوم جریان سازی اهالی رسانه در بیان‌ مباحث تاریخی

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقي گفت: امروز اگر در توليد محتواي جريان فلسطين و مقاومت و بيان مطالب، و ارائه مباحث تاريخي کوتاهي کنيم مديون هستيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی (4 آبان) در مراسم حسینیه رسانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که درخصوص حوادث اخیر از حدیث قدسی زیارت عاشورا برداشت می شود اشاره ای از دوست داشتن و دشمنی کردن (تولی و تبری) است.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا که از امام باقر(ع) به دست ما رسیده و این زیارت یک دعا به تنهایی نیست بلکه یک حدیث قدسی است، افزود: اهل بیت علیه السلام ما را از دوستی و دشمنی بی علت منع کرده اند.

سرپرست ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه این دوستی و دشمنی که در حدیث قدسی عاشورا آمده است یعنی ما نمی توانیم هر کسی را دوست و یا دشمن بداریم،  گفت: حوادث تاریخی قبل از اسلام و بعد از آن را باید مطالعه کنیم، به عنوان مثال در حادثه عاشورا باید جریانات قبل از حادثه را بررسی کنیم.

حجت الاسلام محقی بر شناخت جریان یهود تاکید کرد و گفت: باید یهود را بشناسیم و بدانیم چگونه حیات پیدا کرده اند، آیا این یهودی ها اصالت دارند؟

وی تصریح کرد: نسل کشی که در جریان عاشورا اتفاق افتاد با این کودک کشی صهیونیستی تفاوتی ندارد.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یهودیان همیشه از سلاح رعب و وحشت استفاده می‌کنند تا دیگران جرات نکنند مقابل آنها بایستند، ادامه داد: سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا نه تنها بیعت نکرد بلکه با مقاومت؛ برای آیندگان تصویرسازی کرد.

حجت الاسلام محقی گفت: امروز اگر در تولید محتوای جریان فلسطین و مقاومت و بیان مطالب، و ارائه مباحث تاریخی کوتاهی کنیم مدیون هستیم.

وی افزود: تبیین امروز یک رسالت خطیر است که در جریان عاشورا، بر دوش امام حسین علیه السلام و سپس حضرت زینب قرار گرفت و هم اکنون بر دوش نویسندگان است.