عضويت 56 هزار نفر در کانون هاي فرهنگي هنري خراسان جنوبي

عضویت 56 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی

تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقي با اشاره به افزايش تعداد کانون هاي فرهنگي هنري خراسان جنوبي به 710 باب گفت: در حال حاضر 56 هزار جوان و نوجوان عضو اين مراکز فرهنگي در جوار مساجد هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، مهدی مرادی مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به همراه ثریا منصوری سرپرست معاونت روابط‌عمومی، تشریفات و امور بین الملل دفتر استاندار و روابط عمومی و کارشناسان این مجموعه در ستاد کانون های مساجد و دفتر خبر گزاری شبستان حضور یافت و از نزدیک در جریان روند فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

در این جلسه حجت الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۶۸۰ کانون فرهنگی هنری داشته ایم که هم اکنون به ۷۱۰ کانون افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند، گفت: توانسته ایم یک شبکه تعاملی گسترده ای از ۵۶ هزار نفر مخاطب تحت عنوان مدیرکانون، رابط و ارکان کانون های فرهنگی هنری را در بدنه مساجد گرد هم جمع کنیم.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری بعد از نیروی مقاومت بسیج، گسترده ترین و کم هزینه ترین نهاد جوار مساجد هستند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال هشت کلان برنامه فرهنگی در این نهاد برنامه ریزی شده است، ادامه داد: دهه کرامت با حضور مهمان کشوری خانم هوشینو از چین برنامه های متعددی در شهرستان های مختلف برگزار شد و همزمان با ۲۸ آبان ماه و روز پرستار نیز، مهمان کشوری داریم و به زودی شاهد نماینده جنش حماس فلسطین در ایران در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های مختلف برنامه دارد، گفت: هفت قرارگاه ایده پردازی فرهنگی در شهر بیرجند با حضور بانوان در بدنه مساجد تشکیل شده است که به احیای ظرفیت های نهفته بانوان در این اماکن امن الهی ورود کرده ایم.

به گفته وی همچنین، ۱۶ مسجد شهرستان بیرجند عضو قرارگاه اشتغال ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان شدند تا از تولیدات بانوان به صورت ویژه حمایت شود.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه ۶۳۰ پک لوازم التحریر بین دانش اموزان بی بضاعت توزیع شد، افزود: همچنین ۵۳ میلیون تومان باهمکاری بنیاد احسان و خیرین، اعتبار جمع آوری شد و بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی هم در استان توزیع کردیم.