دغدغه کانون‌هاي مساجد در گسترش آموزش‌هاي فرهنگي و هنري / رويدادهاي مساله‌محور در کانون‌ها برگزار مي‌شود

دغدغه کانون‌های مساجد در گسترش آموزش‌های فرهنگی و هنری / رویدادهای مساله‌محور در کانون‌ها برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۲
مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل گفت: امروزه مساجد نقش بسيار مهمي در زمينه گسترش فعاليت هاي فرهنگي، تربيتي و مهارتي دارد و نوجوانان و جوانان علاقه خوبي براي آموزش مهارت هاي مختلف در کانون هاي مساجد را دارند.

مصطفی آمون در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اردبیل گفت: بیش از 607 کانون فرهنگی هنری با 120 هزار عضو در سطح مساجد استان فعالیت می کنند که بیشترین مخاطب این شبکه مردمی نوجوانان و جوانان هستند و به همین دلیل نیازمند برنامه ریزی در زمینه های مختلف مهارت آموزی برای نسل امروز است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: امروزه مساجد نقش بسیار مهمی در زمینه گسترش فعالیت های فرهنگی، تربیتی و مهارتی دارد و نوجوانان و جوانان علاقه خوبی برای آموزش مهارت های مختلف در کانون های مساجد را دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز مساجد از کارکردهای تک بعدی خارج شده است و فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد صورت می گیرد.

آمون اذعان داشت: توانمندسازی نوجوانان و جوانان از مهمترین دغدغه ها در برنامه ریزی کانون های مساجد بوده و این روند به برگزاری دوره های مختلف مهارت آموزی منجر شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: کانون های مساجد آمادگی کامل برای همکاری و هم افزایی با جهاددانشگاهی در راستای آموزش برای ایجاد کسب و کارهای نوین دارد.

در ادامه این جلسه، حسام رسولی با اشاره به کارکرد مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت باارزش و متعالی است و جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی، فرهنگی و علمی قرابت کاری با این نهاد فرهنگی دارد که با هم‌افزایی و همکاری در رشد فرهنگی و معنوی استان ثمرات ارزشمندی خواهد داشت.

سرپرست جهادانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزو نهادهایی است که حضور فرهنگی و اجتماعی ملموس و پررنگ در سطح کشور دارد.