30 کانون فرهنگي هنري ويژه خواهران در مساجد استان مرکزي راه اندازي شد

30 کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد استان مرکزی راه اندازی شد

تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۲
انقاني از راه اندازي 30 باب کانون فرهنگي هنري ويژه خواهران به منظور فراهم سازي بستر فعاليت زنان در مساجد و مشارکت آنان در فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي خبرداد.

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در سال جاری تعداد 30 باب کانون فرهنگي و هنري ويژه خواهران در استان تاسيس شده که مدارک آنها به ستاد کشور ارسال شده است.

وي احيا رويکرد نهضت بازگشت مسجد، تقويت فعاليت‌هاي مسجدمحور، اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي، مهارت افزايي و توانمندسازي بانوان خانه‌دار، تبيين فرهنگ حجاب و عفاف، بصيرت افزايي و ... را از اهداف راه‌اندازي کانون‌هاي فرهنگي‌هنري ويژه بانوان اعلام کرد.

انقانی اظهار کرد: آموزش های اعتقادی، ترویج سبک زندگی اسلامی، جمعیت و حجاب و عفاف و سایر موضوع های خانواده و بانوان از رویکردهای مهم این کانون ها در مساجد خواهد بود.

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: علاقمندان می توانند فرم تقاضانامه تأسیس کانون ویژه خواهران را از سامانه زیست بوم بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir  دریافت کرده و با تأیید امام جماعت یا هیأت امنای مسجد اقدام به تأسیس کانون ویژه خواهران کنند.

گفتنی است، 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی در زمینه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت ائمه جماعت و به شکل محله محوری فعالیت می کنند.