کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، نقشي تاثيرگذار در جامعه دارند

کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقشی تاثیرگذار در جامعه دارند

تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۲
چگني نژاد با اشاره به اهميت تقويت کانون هاي مساجد، افزود: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، در محلات نقشي تاثير گذار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد، امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به فعالیت 487 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، اظهار داشت: همچنین تعداد 30 کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در استان لرستان راه اندازی شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: احیای کارکردهای مسجد، برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی  دشمنان از مهم ترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی در دورترین مناطق روستایی و عشایری استان، بیان کرد: گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیتی برای تقویت و تعالی فرهنگ عمومی  و فرهنگ دینی در جامعه است.

 

چگنی نژاد با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد نقش موثری در ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه دارند، بیان کرد: حمایت از کانون های فرهنگی هنری بستر تقویت جایگاه کانون های مساجد در سطح محلات و جامعه است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش به سزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند، می طلبد که در راستای تقویت هرچه بهتر نقش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در زمینه جذب نوجوانان و جوانان حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.