کانون‌هاي فرهنگي هنري نقطه پيوست بين نسلي در مساجد هستند

کانون‌های فرهنگی هنری نقطه پیوست بین نسلی در مساجد هستند

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲
جلائي کانون‌هاي فرهنگي هنري را نقطه پيوست بين نسلي مساجد دانست و گفت: فعاليت در حوزه فرهنگي و هنري مساجد بايد تقويت شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با محمد جلائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان دیدار کرد.

 

این دیدار با محوریت طرح‌ها و برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و لزوم حمایت از این کانون‌ها در بودجه استان انجام شد.

 

محمد جلائی در این دیدار با تاکید بر رفع آسیب‌های اجتماعی با آموزش در مساجد گفت: رفع بسیاری از مشکلات حتی در حوزه سیاسی و امنیتی هم نیازمند رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 

وی با تاکید بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی با محوریت آسیب‌های اجتماعی افزود: مسجد سنگر است و باید با رعایت شئون مسجد به اجرای برنامه‌ها با رویکرد مسجدی پرداخت.

 

جلایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مسجد شکل گرفته است و مسجد در تمام دوره‌ها نقش آفرین بوده و پایدار می‌ماند تصریح کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی در مسجد است و فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری مساجد باید تقویت شود.

 

وی کانون‌های فرهنگی هنری را نقطه پیوست بین نسلی مساجد دانست و بیان کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری است که نسل مسجدی، متعهد و انقلابی پرورش یافته و کادرسازی برای آینده انقلاب صورت می‌گیرد.

 

جلایی  با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن و اهمیت تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری در این جنگ نرم اظهارکرد: ماهیت کانون‌ها انجام کار فرهنگی و هنری در بستر مساجد است که هنر انقلابی را رقم ‌می‌‌زند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: باید با هنر انقلابی مضامین و مفاهیم اسلامی را در جامعه رواج داد.

 

در ادامه حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به تشریح اهداف، برنامه‌ها و طرح‌های کانون‌ها در موضوعات متفاوت پرداخت و با تاکید بر احیا کارکردهای مسجد، خواستار حمایت از کانون‌ها در اجرای فعالیت‌های مختلف شد.