بيش از 30 کانون فرهنگي، هنري ويژه بانوان در استان همدان راه اندازي مي شود

بیش از 30 کانون فرهنگی، هنری ویژه بانوان در استان همدان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام عزيزي گفت: بيش از 30 کانون فرهنگي هنري ويژه بانوان در راستاي تقويت فعاليت کانون‌هاي مساجد در حوزه خانواده و بانوان و نقش آفريني بيش از پيش خواهران در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي مسجد محور در مساجد فعال استان راه اندازي مي شود.

 حجت الاسلام علی عزیزی ، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: با توجه به ضرورت توجه به مباحث خانواده محوری و همچنین در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، راه اندازی کانون فرهنگی، هنری ویژه خواهران در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه تا کنون 10 کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در همدان راه اندازی شده است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با حضور بانوان، توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و... را از دیگر اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، ‌هنری ویژه بانوان دانست.

 

وی بیان کرد: علاقمندان می توانند فرم تقاضانامه تأسیس کانون ویژه خواهران را از سامانه زیست بوم بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir دریافت کرده و با تأیید امام جماعت یا هیأت امنای مسجد اقدام به تأسیس کانون ویژه خواهران نمایند.

 

وی بیان کرد: آموزش های اعتقادی، ترویج سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف و سایر موضوع های خانواده و بانوان از رویکردهای مهم این کانون ها در مساجد خواهد بود.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با بیان اینکه زنان جامعه ما بسیار توانمند هستند، تأکید کرد: بدون تردید، شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و احیای جایگاه سازندگی آن‌ها، نیازمند بازنگری جدی به این مقوله است و نخستین قدم توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های زنان و رفتن به سمت کسب جایگاه‌های متناسب با این توانمندی‌ها و در نهایت، تلاش برای ارتقای جایگاه و پیشبرد نقش جامعه زنان کشور است.