کانون هاي فرهنگي و هنري زمينه ساز جذب به مساجد هستند

کانون های فرهنگی و هنری زمینه ساز جذب به مساجد هستند

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲
امام جمعه نجف آباد گفت: يکي از دغدغه هاي جامعه امروز ما جذب نسل جديد به مراکز ديني است که کانون هاي فرهنگي و هنري زمينه ساز جذب به مساجد هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» در نشست فصلی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد نجف آباد که با حضور مدیرکل استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراه بود، اظهارداشت: احیا کارکردهای مساجد در حال حاضر برای رفع بسیاری از مشکلات لازم است و این احیا و پویایی این مراکز در پی حضور مردم و افراد ایجاد می شود.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه جذب افراد به مسجد و تربیت دینی مایه اعتلای کشور خواهد بود، افزود: اقامه نماز، قرآن و عترت، آموزش و آگاهی بخشی منجر به رشد افراد شده و مساجد اینگونه می تواند تحول آفرینی کند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی امروز جامعه جذب افراد به مساجد است که حضور نسل جدید بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و کانون های فرهنگی و هنری در این خصوص می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه تاسیس کانون های فرهنگی و هنری به دلیل کمبود تشکل فرهنگی نیست، تصریح کرد: راه اندازی این مراکز برای احیا کارکردهای مساجد و جذب افراد بوده تا این گونه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: احیا مساجد و حضور افراد در برنامه های آن برای حل بسیاری از مشکلات کارآمد خواهد بود و خیلی از آسیب های اجتماعی حل می شود.
 

محله مسجد محور برای رفع دغدغه ها

امام جمعه نجف آباد به کارکرد و جایگاه مسجد اشاره کرد و گفت: عظمت این مرکز دینی باعث شده که در کنار همدیگر برای توسعه آن تلاش کنیم و راه اندازی کانون ها و دیگر تشکل های فرهنگی در مسجد به سبب جایگاه معنوی و تربیتی آن است.

وی تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد را یکی از اقدامات شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و افزود: این مراکز می توانند تحول جدی در محلات ایجاد کنند و محله مسجد محور را رقم بزنند.

حجت الاسلام حسناتی جهاد تبیین در مساجد را ضروری خواند و یادآورشد: ظرفیت مساجد بسیار گسترده است ولی نباید کارها را وابسته به حمایت های مسئولان قرار دهیم بلکه علاوه بر پیگیری بودجه و تجهیزات، ظرفیت های مردمی را نیز فعال کنیم.