ائمه مساجد راهبران و هدايت گران فرهنگي جامعه هستند

ائمه مساجد راهبران و هدایت گران فرهنگی جامعه هستند

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام شکري با اشاره به اهميت بسترسازي برنامه هاي تشکيلاتي با محوريت مساجد گفت: ائمه مساجد راهبران و هدايت گران فرهنگي جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، حجت الاسلام کاظم شکری طی نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهارباغ با حضور امام جمعه این شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تشکیل شد گفت: ائمه مساجد راهبران و هدايت گران فرهنگي جامعه هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: امروزه یکی از ضرورت های کار تشکیلاتی تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد است که در این جریان سازی نقش ائمه مساجد ویژه است. 

 

وی با اشاره به ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب و ساماندهی نسل جوان و نوجوان بیان کرد: ائمه مساجد با هدایت گری و روشنگری در بسط و رشد باورهای ایمانی و الهی نقش موثری دارند.

 

وی با بیان این مطلب که ترویج اصول ایمانی و ارزش های دینی از اولویت های امر فرهنگی در جامعه است اظهار کرد: فرهنگ مهمترین دغدغه رهبرمعظم انقلاب است و کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به تدابیر ایشان، برنامه ریزی های کلانی را در سطح مساجد استان در نظر دارند که در بسیاری از موارد مانند اجرای گروه سرود، تئاتر بچه های مسجد، طرح شنبه های با کتاب این مهم اجرا می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: همراهی و هماهنگی همچنین مشارکت امام مسجد به عنوان مدیر مسجد در برنامه ریزی های هدفمند مسجد محور با توجه به نیاز منطقه ای و حتی استانی از جمله مختصات ائمه مساجد پیشرو در امر فرهنگی است.