مساجد از ظرفيت کافي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برخوردارند

مساجد از ظرفیت کافی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردارند

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲
اسلامي با يادآوري اينکه مساجد از ظرفيت کافي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برخوردار هستند، گفت: بي شک جرقه هاي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۴۲ از مساجد زده شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان در نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با فعالان فرهنگی اجتماعی استان با اشاره به تهیه برش استانی مهندسی فرهنگی کشور و شناسایی پنج مساله فرهنگی استان گفت: در این برش برای پنج مساله اصلی استان اقدام ملی و استانی طرح و مصوب شد.

 

وی با یادآوری اینکه در مساله اول کمبود مکان وامکان تعاملات فرهنگی اجتماعی به اقدام تکمیل زیرساخت های فرهنگی مرتبط با ایثار وشهادت مورد تصویب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این اقدام، برنامه هایی نیز مطرح شد.

 

اسلامی با یادآوری اینکه مساجد از ظرفیت کافی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار هستند، گفت: بی شک جرقه های انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ در مساجد زده شد.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با بیان اینکه از زمان شکل گیری انقلاب، مسجد محل پرورش انسان های نخبه و شهدا بود، تصریح کرد: حال برای تحقق این اقدام قطعا یکی از مکان هایی که در بالا هم ذکر گردید به دلیل مردمی و پاک بودن وپاک ماندن مسجد است.

 

وی با بیان اینکه قطعا پیوند دوباره مسجد و مردم برکاتی هم خواهد داشت، یادآور شد: کنار مردم و خانواده، در معیت خانواده های محترم شهدا موجب می شود که و دیگر آن نگاه سنگین اطرافیان خانواده معظم شهدا برای آنان ناراحت کننده نباشد.

 

اسلامی همچنین به تدوین دانشنامه مفاخر استان با تاکید بر رخدادهای تاریخی،علما و افراد مشهور بالاخص شهدای استان تاکید کرد و گفت: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس از جمله اقدامات دیگر است که می بایست به این وسیله اهداف والای شهدا را به نسل های بعد منتقل کرد. همچنین پیگیری اجرایی شدن بند (و) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ علی الخصوص در شهرستان های کم برخوردار مورد توجه قرار گیرد.