ديدار فعالان کانون‌هاي مساجد با رهبر انقلاب پيگيري شود

دیدار فعالان کانون‌های مساجد با رهبر انقلاب پیگیری شود

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲
علي آبادي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست ديدار فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با مقام معظم رهبري را پيگيري کنند تا به صورت اختصاصي با ايشان ديدار داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، محمدحسین علی آبادی عصر (۱۲ آبان) در جلسه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و مسجد خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۷۱۰ کانون فرهنگی هنری مسجد وجود دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی سربیشه ادامه داد: در طرح اوقات فراغت و مسابقات مدهامتان رتبه های برتر کشوری نصیب تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند، ادامه داد: نقش فرهنگی مساجد بر عهده این مراکز قرار گرفته است اما در کانون های فرهنگی هنری هم از لحاظ تجهیزات نرم افزای و هم سخت ابزاری مشکل داریم و درخواست داریم به این موضوع توجه شود.

علی آبادی بیان کرد: با اینکه با دست خالی در حال کار کردن در حوزه فرهنگ هستیم اما برای تقویت نیاز به اعتبارات داریم تا مساجد را تقویت و پشتیبانی کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی سربیشه گلایه داشت: به تعدادی از نمایندگان مجلس مراجعه کردیم تا قانونی را مصوب کنند تا خادم مسجد بیمه شود اما پاسخ دادند که این موضوع در اولویت ما قرار ندارد.

وی در پایان گفت: درخواست داریم تا بحث دیدار کانون های فرهنگی هنری مساجد با مقام معظم رهبری را دنبال کنید تا به صورت اختصاصی با ایشان دیدار داشته باشند.

حجت کفاشی دبیر مجمع مطالبه گران جوان خراسان جنوبی-نیز در این دیدار اظهار داشت: یک برنامه جهت افزایش توانمندسازی جامعه هنری کشور طراحی شود چرا که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به خارج از کشور توقع داریم تا دولت سیزدهم صدور مبانی فرهنگ داشته باشد چرا که ما یک کشور با تمدن و هستیم و در این راستا باید از طرفیت هنرمندان استفاده شود و جامعه هنری نیز باید ورود کند.

کفاشی بیان کرد: هنر در موضوعات فرهنگی استان متاسفانه کمرنگ شده است و هنرهای نمایشی و تئاتر در استان کمتر دیده می شود.