تدوين برنامه جامع براي حمايت از کانون‌هاي فرهنگي و هنري و موسسات قرآني

تدوین برنامه جامع برای حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲
اسماعيلي از تهيه برنامه جامعي براي حمايت از کانون‌هاي فرهنگي و هنري و موسسات قرآني خبر داد و گفت: بودجه‌هاي مستقلي براي ارتقاي کيفيت و توليد محتوا در اختيار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و اصحاب قرآني قرار خواهيم داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه (۱۲ آبان) در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در کنار همه بخش‌های خراسان بزرگ در طول هزاره‌های قبل یکی از کانون‌های علم و فرهنگ و هنر در ایران بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز هم در استان خراسان جنوبی چهره‌های علمی سرشناس، روحانیت معظم و برادران شیعه و اهل سنت در کنار هم با آرامش یک جامعه نمونه را در کشور ساختند، از ابتکار استان برای برگزاری هفته فرهنگی که مردم به‌ویژه جوانان با مفاخر و داشته‌های غنی در حوزه‌های مختلف استان آشنا شوند، قدردانی کرد.

وی گفت: فلسفه برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی در کنار ایجاد شور و نشاط و شادابی، رساندن این پیام به نسل جوان و آینده‌ساز است که از چه گنجینه‌های بزرگی برخوردار هستند و بایستی میراث‌دار حوزه فرهنگی و تمدنی باشند.

اسماعیلی ادامه داد: این روزها یاد و خاطره مردم مظلوم غزه و کودکان و زنان و افراد بی‌پناهی که توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند ذهن و روح ما را درگیر کرده است و خسته از دیدن این همه ظلم و جور هستیم.

وی با استناد به آیات قرآن کریم به مردم صبور و مقاوم غزه بشارت نصر و فتح و اضمحلال رژیم صهیونیستی را داد.

وی با بیان اینکه امروز در استان عزیز خراسان جنوبی برنامه‌های متعددی داشتیم و طی جلساتی مطالبات استاندار و دغدغه‌های درست هنرمندان خراسان جنوبی مطرح شد، عنوان کرد: بایستی بتوانیم ساخت تالار شهر بیرجند را آغاز کنیم و سالن آمفی تئاتر علامه فرزان که دچار حریق شده، مجدد به چرخه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان برگردد.

 اسماعیلی گفت: بایستی در اسرع وقت طرح‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها در اختیار مردم و اصحاب و هنر قرار بگیرد و همه بخش‌های فرهنگی و هنری به درخشش خود ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مصمم هستیم هنرستان‌ هنرهای زیبا پسرانه و دخترانه در مراکز همه استان‌ها تا پایان چهارساله دولت سیزدهم راه‌اندازی شود، گفت: هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در استان خراسان جنوبی به‌زودی دایر خواهد شد.

وی از تهیه برنامه جامعی برای حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی خبر داد وافزود: بودجه‌های مستقلی برای ارتقای کیفیت و تولید محتوا در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و اصحاب قرآنی قرار خواهیم داد.