بيت شعري که داريوش ارجمند براي مردم غزه خواند

بیت شعری که داریوش ارجمند برای مردم غزه خواند

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲
هنرمند پيشکسوت سينما در اختتاميه هفته فرهنگي خراسان جنوبي با اشاره به سرنوشت مردم مظلوم غزه، اين بيت شعر از (ميرزاده عشقي) را خواند: «خاکم به سر، ز غصه به سر، خاک اگر کنم/خاک وطن که رفت، چه خاکي به سر کنم؟»

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، داریوش ارجمند شامگاه (۱۲ آبان) در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: هنر مسئله بسیار مهمی در تاریخ کشور است و جهان است برای اینکه ما دنیای خودمان را به پنج شیوه شامل علم، فلسفه، دین، عرفان یا هنر تفهیم می‌کنیم.

بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر در ادامه گفت: هنر تاج سر آفرینش است و تمام بزرگان دینی و علمی به این هنر آراسته بودند.

وی با اشاره به سرنوشت مردم مظلوم غزه، این بیت شعر از (میرزاده عشقی) را خواند: «خاکم به سر، ز غصه به سر، خاک اگر کنم/خاک وطن که رفت، چه خاکی به سر کنم؟»

گفتنی است، «داریوش ارجمند» بازیگر سینما و تلویزیون در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان خراسان جنوبی تجلیل شد. اصالت خانوادگی این هنرپیشه نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به روستای گل فریز استان خراسان جنوبی برمی‌گردد.

داریوش ارجمند را بسیاری با نقش برجسته «مالک اشتر» سریال «امام علی(ع)» به‌یاد می‌آورند، نقشی که به‌تنهایی این بازیگر را در صف اول هنر هفتم قرار می‌دهد.