برگزاري رويداد کارآفريني همت مسجد، نويدي بر حمايت از کارآفرينان مسجدي است

برگزاری رویداد کارآفرینی همت مسجد، نویدی بر حمایت از کارآفرینان مسجدی است

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲
قمري، برگزاري رويداد کارآفريني همت مسجد، را نويدي بر حمايت از کارآفرينان عنوان کرد و گفت: اين رويداد در زنجان بين اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به صورت پايلوت اجرا شد و قطعا ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محمدحسین قمری، رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانی وزارت صمت در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی همت مساجد، برگزاری این رویداد را نویدی بر حمایت از کارآفرینان عنوان کرد و گفت: این رویداد در زنجان بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت پایلوت اجرا شد و قطعا ادامه خواهد داشت.

 

وی با یادآوری اینکه مشابه این برنامه در استان های البرز، ایلام و اهواز نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به گزارش های ارائه شده از بچه های مسجد که کسب و کارهای خود را در یک ماه اخیر ایجاد و رونق دادند، ارزش افزوده خوبی ایجاد شده و امید می رود تا کسب و کارهای پایدار داشته باشند.

 

قمری با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی به خوداشتغالی افراد کمک می کند تا بتوانند به کسب درآمد برسند، گفت: مخاطب ما در رویداد کارآفرینی همت مسجد، اعضای کانون های مساجد زیر 35 سال است و ما نیز در ادامه مسیر با معرفی این افراد به سازمان صمت به استمرار و پایداری کسب و کارها آن ها کمک می کنیم.

 

رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانی وزارت صمت با انتقاد از فرهنگ پشت میز نشینی و علاقه برخی جوانان به کارهای دولتی تصریح کرد: به دلیل کم شدن مشاغل دولتی و توجه بخش خصوصی به استفاده از نیروهای توانمند برای افزایش بهره وری، این فرهنگ در دهه اخیر چندان رونقی ندارد.

 

در رویداد کارآفرینی همت ویژه اعضای کانون های مساجد استان زنجان 58 عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان شرکت کردند که از این تعداد 12 نفر به سودآوری رسیده و با دفاع از طرح خود، ضمن استفاده از راهکارهای کسب درآمد بیشتر برای دریافت تسهیلات و گسترش کسب و کارهایشان به سازمان صمت معرفی می شوند.