۲ نماهنگ در کانون حضرت صديقه طاهره (س) بيرجند توليد مي شود

۲ نماهنگ در کانون حضرت صدیقه طاهره (س) بیرجند تولید می شود

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲
مدير کانون فرهنگي هنري مسجد صديقه طاهره(س) بيرجند از رونمايي و توليد ۲ نماهنگ «عيدانه» و«خانواده بهشتي» تا پايان امسال خبر داد.

مهدی حقیری مدیرکانون فرهنگی، هنری مسجد صدیقه طاهره(س) بیرجند در گفتگو باستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی با اشاره به رونمایی و تولید از دو نماهنگ «عیدانه» و «خانواده بهشتی» تا پایان امسال گفت: نماهنگ «عیدانه» و «خانواده بهشتی» با توان کانون فرهنگی و هنری مسجد صدیقه طاهره(س) در دست تولید است و در صورت ورود سرمایه گذار دولتی و خصوصی از این مهم استقبال می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای شعر، موسیقی و نماهنگ هر اثر را بالغ بر ۳۰ میلون تومان اعلام کرد و افزود: برای شعر و موسیقی اثر «خانواده بهشتی» مرکز آفرینش های هنری بسیج ورود کرد و برای ادامه کار و تولید نماهنگ نیز خانواده شهید محمد حسن بنی اسدی ورود کرده است.

حقیری از تولید اثری با مضمون مادران شهدا با همکاری بنیاد شهید بیرجند تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد: پس از تولید شعر و موسیقی برای تولید نماهنگ هم ارگان های دولتی و یا بخش خصوصی ورود کرده و شاهد پخش آثار تولید شده از شبکه ملی باشیم.

وی گریزی به توان و پتانسیل اعضای کانون زد و گفت: پس از شناسایی پتانسیل جوانان و نوجوانان مسجد به صورت حرفه ای کار موسیقی و سرود آغاز شد و با وجود پتانسیل اعضا گروه سرود مصباح شکل گرفت و در دو سال متوالی در رویداد فهما هم در رواق سرود موفق به کسب رتبه  شایسته تقدیر ویژه  شدیم.

مدیرکانون فرهنگی، هنری مسجد صدیقه طاهره(س) بیرجند به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سرود مبنی بر اینکه سرود مانند هوای تازه است و در دل و جان مردم نفوذ می کند اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس، این مهم را تکلیف تلقی کرده و با توجه به پتانسیل اعضای کانون و با هدف شکوفایی استعدادها به این سمت قدم برداشتیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون حدود ۳۰ اثر و نماهنگ توسط اعضای کانون صدیقه طاهره(س) تولید شده است، تأکیدکرد: نماهنگ های تولید شده از شبکه های استانی و ملی پخش شده است.

حقیری از آثار تولید شده به اثر «انتظار اربعین» و «حضرت خاتم» اشاره کرد و گفت: این آثار به ترتیب در جشنواره نغمه های محمدی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ رتبه اول کشور را کسب کردند و اثر حضرت خاتم در سال گذشته هم در جشنواره ملی فجر استانی به صورت زنده خوانی اجرا و مقام دوم را کسب کرد.

به گفته وی اثر «به وقت شام» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و با همکاری حوزه هنری استان  تولید و در شبکه ملی پخش شد.

مدیرکانون فرهنگی، هنری مسجد صدیقه طاهره(س) بیرجند به تولید اثر «نسل امید» اشاره کرد و گفت: این اثر و نماهنگ آن با هدف ایرانی قوی، نوجوان و امیدآفرینی تولید و در شبکه ملی نیز پخش شد.

 وی در پایان برای تولید اثر و نماهنگ های مختلف و متنوع دست یاری به سمت ارگان های دولتی، خصوصی، شرکت ها دراز کرد و خواستار ورود و حمایت ارگان های دولتی و خصوصی برای ایجاد اثری ماندگار شد.