حضور مدير ستاد کانونهاي فرهنگي هنري استان آذربايجان شرقي در شهرستان مرند

حضور مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در شهرستان مرند

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲
همزمان با سفر مدير ستاد کانونهاي فرهنگي هنري آذربايجان شرقي به مرند آخرين وضعيت کانونهاي مساجد در اين شهرستان بررسي شد .

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، جلسه مشترک ستاد کانونهای فرهنگی هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با هدف حضور میدانی و بررسی آخرین وضعیت کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های این شهرستان، برگزار شد.

«مرتضی شفیعی»  مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این جلسه مشترک، آشنایی با نقاط ضعف و قوت، رصد موانع و مشکلات، اتخاذ تدابیر لازم برای بهبود وضعیت موجود و تسهیل گری در جهت پیشبرد اهداف  و چشم اندازهای ترسیم شده این ستاد را از مهم‌ترین اهداف حضور در شهرستانها و برگزاری این جلسات عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت 127  کانون فرهنگی هنری  و 12 باب کتابخانه کانونی در مساجد شهرستان مرند اظهار داشت:  بعد از تبریز، شهرستان مرند دارای بیشترین تعداد کانون فرهنگی هنری بوده و درخشش کانونهای فرهنگی هنری شهرستان مرند در چهارمین رویداد ملی فهما و شانزدهمین  جشنواره قرآنی مدها متان  نشان از توان بالقوه و ظرفیت‌های ارزشمند موجود در عرصه های فرهنگی، قرآنی و هنری این  شهرستان دارد که این ظرفیت ها می تواند با افزایش کانونها و کتابخانه‌های مسجدی بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آغاز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری ویژه خواهران اظهار داشت: این امر با هدف تقویت  و انسجام بخشی به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در موضوع  خانواده و گسترش فعالیت بانوان مسجدی در سال جاری پیگیری می شود و شهرستان مرند با توجه به ظرفیت های موجود می تواند سهم قابل توجهی در تاسیس و راه اندازی این کانونها به خود اختصاص دهد.

شفیعی همچنین از اجرای طرح پالایش کتاب‌های موجود در کتابخانه های مساجد استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح تمامی کتب فرسوده، رده خارج و بدون استفاده کتابخانه های کانون های مساجد استان با کتب جدید و به‌روز جایگزین می شوند .

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه مشترک،  مدیرکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با همراهی  کارشناسان این ستاد با حضور در کانون فرهنگی هنری مسجد  چهارده معصوم و کانون فرهنگی هنری شهدای محله قیام  مرند ضمن بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌ های این مراکز قرار گرفت.