لزوم تقويت ارتباط کانون هاي مساجد با حوزه هاي علميه

لزوم تقویت ارتباط کانون های مساجد با حوزه های علمیه

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام جعفري راد گفت: در گذشته هيچ ارتباطي بين حوزه علميه و کانون ها وجود نداشت اما در حال حاضر اين ارتباط برقرار شده است اما کافي نيست و هر چه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با روحانيت و حوزه هاي علميه بيشتر شود قطعا نقش مساجد و کانون ها تقويت خواهد شد.

حجت الاسلام هادی جعفری راد مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری، قطب فرهنگی در دل مساجد هستند.

وی در ادامه بیان کرد: باید کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین خدمات را ارائه کنند و در بیانیه گام دوم انقلاب و در جهت تشکیل تمدن اسلامی می توانند بهترین نقش را ایفا کنند.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه ارتباط با جوانان و جذب به آنان به مساجد از مهمترین و بهترین برنامه کانون های فرهنگی هنری است، افزود: به این موضوع تنها بسنده نکنند و توجه داشته باشند که مسجدی تراز اسلامی است که تمام کاربردهای اسلام در آن پیاده شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: مساجد اکنون کاربرد اصلی خود را ندارند و باید کانون های فرهنگی هنری مساجد تمام کاربردهای مسجد را دل مسجد ایفا کنند.

وی درخصوص تعامل کانون های فرهنگی هنری مساجد با حوزه علمیه عنوان کرد: در گذشته هیچ ارتباطی بین حوزه علمیه و کانون ها وجود نداشت اما در حال حاضر این ارتباط برقرار شده است اما کافی نیست.

حجت الاسلام جعفری راد ادامه داد: هر چه کانون های فرهنگی هنری مساجد با روحانیت و حوزه های علمیه بیشتر شود قطعا نقش مساجد و کانون ها تقویت خواهد شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: تقویت ارتباط کانون ها با حوزه علمیه سبب می شود که موفق تر عمل کنند و امیدواریم این ارتباط تقویت و افزایش یابد.