مسجد مي تواند کار دولت را در روستاها تمشيت کند

مسجد می تواند کار دولت را در روستاها تمشیت کند

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲
براتي گفت: دولت به دليل موانعي که در روستاها دارد، خواستگاه اداري ندارد و از جاهايي که مي تواند کار دولت را در روستاها تمشيت کند، مسجد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و کارکنان ستاد استان بیان کرد: من خود را از شما می دانم و ان شاالله افتخار همکاری با شما بیش از پیش میسر باشد.  

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان عضو شورای معاونان اداره کل است تا این تعاملات به صورت ساختاری و نهادینه شده شکل بگیرد.

 

وی اعلام کرد: لازم است در سفرهای رسمی به شهرستان ها هم مدیر ستاد حضور داشته باشند تا امام جمعه و فرماندار شهرستان بدانند حوزه کانون های مساجد در سبد فعالیتی فرهنگ و هنر اداره ارشاد است و این امر در دیده بانی مسئولان استان و شهرستان موثر است و اینکه کانون جایگاهی است که باید مورد اهتمام و حمایت قرار گیرد.    

 

براتی افزود: هفته آینده جلسه ای با مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین داریم که حضور در این جلسات هم خوب است زیرا دست راست ادارات ارشاد در سطح کشوری در حوزه روستایی می تواند کانون ها باشد و دولت به دلیل موانعی که در روستاها دارد، خواستگاه اداری ندارد و از جاهایی که می تواند کار دولت را در روستاها تمشیت کند، مسجد است.

 

وی اضافه کرد: 2 حوزه بانوان و روستاها از جاهایی است که می توانیم با کانون های مساجد کار مشترک تعریف کنیم.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: مساجد موفق را تکثیر کنید و لازم است در این حوزه زایش وجود داشته باشد. 

 

وی خاطر نشان کرد: کمک به ستاد کانون های مساجد استان در دستور کار ماست و در فصل پنج اعتباری داده شود، حوزه مسجد مدنظر ماست.

 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای 384 کانون فرهنگی هنری است و یکی از حوزه های مورد توجه در خصوص کانون ها، راه اندازی کانون خواهران است که تاکنون 21 کانون تخصصی ثبت شده و 9 کانون خواهران هم در حال ثبت است.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی افزود: کانون فرهنگی هنری خواهران، بستری برای فعالیت بانوان است آن هم در زمانی که دشمن بیشتر کار خود را در حوزه زنان و دختران نوجوان متمرکز کرده است.

 

وی اعلام کرد: یکی از موضوعات مورد تمرکز ما ایجاد بستر فعالیت بانوان در مساجد است و با این نگاه هم کارگاه تصویرگری کودکان غزه برای دختران برگزار شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم نحوه فعالیت در مساجد، تقسیم بندی خوبی داشته باشد و ایجاد بستر فعالیت خواهران به صورت ویژه مدنظر ماست.

 

وی تأکید کرد: برنامه دیگر ما آموزش برای کانون هاست و در هیئت اندیشه ورز مساجد که با حضور ارکان های دخیل در مسجد برگزار می شود، برنامه عملیاتی برای مسجد و ارتقا کارایی آن مورد توجه است و برای برگزاری این برنامه ها لازم است همه ارکان ها همراهی کنند.

 

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: سومین کاری که مورد توجه ماست شبکه سازی برای کانون هاست که این مهم با استفاده از ظرفیت رابطین کانون ها مدنظر است.