نخستين کنگره فعالان خواهر کانون هاي مساجد برگزار مي شود

نخستین کنگره فعالان خواهر کانون های مساجد برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام‌والمسلمين خداداده از برگزاري نخستين کنگره فعالان خواهر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه (ي) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست هماهنگی اولین کنگره فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروز (شنبه، ۲۷ آبان ماه) با حضور مجازی مدیران ستادهای استانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده در این هم اندیشی با اشاره به نقش آفرینی بانوان در سطوح مختلف فعالیت کانون های فرهنگی هنری، اظهار کرد: ما کانون های عمومی داریم که توسط بانوان مدیریت می شوند و در کنار دیگر کارگزاران مسجدی، عملیات فرهنگی را در مسجد مدیریت می کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: مأموریت های ما در حوزه بانوان مشخص است و ابهامی در فعالیت کانون ها با مدیریت بانوان یا کانون های تخصصی ویژه بانوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کانون های تخصصی ویژه بانوان کاملاً نظام مند فعالیت می کنند، افزود: ابتدا ظرفیت شناسی بانوان فعال کانون ها که می توانند در موضوعات زن و خانواده به ستاد کمک کنند، صورت گرفته و روند کار تخصصی و با معرفی امام جماعت انجام می شود.


حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه همایش بانوان فعال در کانون های فرهنگی هنری اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: مخاطب این همایش کانون های تازه تأسیس ویژه بانوان هستند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های مرتبط با حوزه بانوان و کنگره باید پیوست رسانه ای داشته باشد، ابراز کرد: پیوست رسانه ای کار باید پررنگ شود چراکه بدون ورود و جریان سازی رسانه ای نمی توان انتظار داشت عموم مردم بدانند عده ای عزم جزم کرده اند در حوزه دختران، زنان و خانواده عملیات فرهنگی انجام دهند. لذا باید برای انعکاس آنچه در حوزه بانوان در کانون ها انجام می شود ورود و برنامه ریزی رسانه ای داشت.

 

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه قبل از سالروز ولادت حضرت زهرا(س) کنگره فعالان خواهر کانون های فرهنگی هنری را برگزار می کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش بر آن است تا جامعه تشکیلاتی ما شکل بگیرد و برای هفته زن و سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) عملیات بزرگ را در کشور انجام دهیم. باید با عملیات های مختلف حس مردم را به مسجد خوب کنیم در این میان تعلق مسجد به همه اعضای خانواده اعم از زنان و مردان، از نقاط عطف محسوب می شود.