کانون هاي مساجد آماده همکاري در حوزه فعاليت هاي اجتماعي استان هستند

کانون های مساجد آماده همکاری در حوزه فعالیت های اجتماعی استان هستند

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، گفت : کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آماده همکاري در حوزه فعاليت هاي اجتماعي در استان هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور ، امروز ( 28 آبان ماه ) در دیدار با ابوالحسن مهدوی مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام ،  ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد:  ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و تاکنون 310 کانون فرهنگی و هنری در بیش از یک  هزار مسجد و حسینیه و تکیه در استان تاسیس شده است .

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه این کانون ها در جهت اجرای فعالیت های فرهنگی هنری دینی و مذهبی و قرآنی  در استان در حال فعالیت هستند افزود : قریب 27 هزار نفر نیز در این کانون ها  عضو هستند.

 


حجت الا سلام و المسلمین چراغی پور ، فعالیت 86 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های مساجد ، همکاری با دستگاههای فرهنگی و هنری استان و امضا تفاهم نامه همکاری در جهت استفاده از ظرفیت این دستگاهها ، تاسیس کانون های  تخصیصی در حوزه خواهران ، ایجاد فعالیت های کار آفرینی ویژه کانون های مساجد از جمله فعالیت های کانون های مساجد بیان کرد .

 


وی همچنین با اشاره به اینکه  کلیه برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد در بستر فضای مجازی و در سامانه بچه های مسجد انجام می گیرد تصریح کرد : در این سامانه  فعالیت های مختلفی در سه شبستان و 12 رواق  برای کانون ها در حوزه های مختلف قرآنی  فرهنگی و هنری تعریف شده است.

 


وی، در پایان خاطر نشان کرد : کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب ها و مداخلات اجتماعی  آماده همکاری  با امور اجتماعی استانداری هستند. 

 


در پایان این دیدار تندیس ستاد کانون های مساجد به مدیر کل امور اجتماعی استاندار اهدا شد.