کانون هاي مساجد ميتوانند نقش مهمي در روند کاهش آسيب ها اجتماعي ايفا نمايند

کانون های مساجد میتوانند نقش مهمی در روند کاهش آسیب ها اجتماعی ایفا نمایند

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲
ابو الحسن مهدوي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان يک ظرفيت اجتماعي ميتوانند نقش مهمي در کاهش مداخلات و آسيب هاي اجتماعي ايفا نمايند.

به گزارش روابط  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  ابو الحسن مهدوی امروز ( ۲۸آبان ماه)  در دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با اشاره  به اهمیت  و جایگاه مساجد در دین مبین اسلام  به بیانات امام راحل در این خصوص  که فرمود مسجد سنگر است اشاره و  مسجد  را سنگر دفاع  از نظام و انقلاب و اعتقادات و هویت اسلامی خواندند. 

 

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام،  با  بیان اینکه،  مساجد در شکل گیری شخصیت انسان ها نقش اساسی دارند افزود:  افرادی که در دوران کودکی و نوجوانی و بزرگسالی  با مسجد ارتباط برقرار کردند در تعاملات اجتماعی نیز افرادی شاخص و تاثیر گذار در جامعه هستند. 

 

 

 مهدوی،  ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های گسترده فرهنگی هنری و دینی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد  در استان،  ابراز کرد:  کانون  فرهنگی به عنوان پایگاههای اجتماعی دارای ظرفیت بزرگی هستند که  می توانند به ما در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کمک نموده و نقش مهمی در کاهش آسیب ها و مداخلات اجتماعی ایفا نمایند. 

 

 

 وی،   با بیان اینکه حوزه اجتماعی استانداری آماده  همکاری با تشکل های مختلف  اجتماعی و مردمی در نقاط مختلف استان است،  تصریح کرد: کانون های مساجد نیز می توانند ما در ا نجام ماموریت های محوله در حوزه  مسائل مداخلات و آسیب های اجتماعی از جمله در  بحث  خانواده،  اعتیاد  کاهش طلاق،  جمعیت،  خودکشی و سایر موارد یاری نمایند. 

 

 

وی،  همچنین به اجرای  دو طرح در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در سطح محله های آسی پذیر و حاشیه نشین استان با عنوان 2020 در سطح 2هزار 20محله استان و طرح ۳۱۳منطقه حاشیه نشین اشاره کرد و گفت:  در صدد شناسایی تشکل های فعال و تاثیر گذار این محله ها و مناطق هستیم که  ما در کاهش آسیب های این مناطق کمک نمایند و کانون های  مساجد نیز به عنوان یک پایگاهاجتماعی می توانند ما در اجرای این برنامه ها یاری نمایند.