فعال کردن پايگاه هاي قرآني در بيش از 1600 مسجد و کانون در سطح کشور

فعال کردن پایگاه های قرآنی در بیش از 1600 مسجد و کانون در سطح کشور

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲
معاون فرهنگي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور با اشاره به رويکرد قراني کانون هاي مساجد گفت: پايگاه هاي قرآني در بيش از 1600 مسجدي که پايگاه فعال قرآني دارند، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، مهدی مقدم معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد  گفت: توجه به تربیت و کادرسازی نوجوان برای ایفای نقش های جدید یکی از رویکردهای اصلی ما در کانون های مساجد هستیم که در استان یزد در قالب طرح طراوت نمونه آن را شاهد هستیم.

وی افزود: کادرسازی هنری از جمله گام های بعدی ما است که در هنرهای نمایشی و مرتبط با فضای رسانه ای و صحنه ای این هدف را دنبال می کنیم و سعی داریم بچه های ما پرتعداد باشند و در مقابل هجمه ها خود را حفظ کنند.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: بحث پایگاه های قرآنی در بیش از 1600 مسجدی که پایگاه فعال قرآنی دارند، مورد توجه قرار گرفته است و سعی کرده ایم با شناسایی قاریان مسجد آنها را تقویت کنیم و در کانون های دیگر نیز این پایگاه ها را راه اندازی کنیم.

وی گفت: در حوزه بانوان نیز بر اساس فرمایشات مقم معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه به بانوان سعی کرده ایم با رویکرد تخصصی خواهران و مرتبط با تبیین نقش و شان زن در طراز انقلاب اسلامی ، کانون های بانوان را نیز تشکیل دهیم.

احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد یکی از تیم های فعال هستند که طرح های خوبی نیز اجرا می کنند و ما نیز سعی کرده ایم حمایت های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: ما باید برای پررنگ تر حضور فعالان فرهنگی و هنری در مساجد تلاش کنیم و با ایجاد جاذبه ها از این تغییر ذائقه ها جلوگیری کنیم.

عابدی گفت: اگر بتوانیم فعالان فرهنگی، هنری و قرانی را به مسجد ارتباط دهیم به طور قطع یقین در مساجد با کمبود جا روبرو می شویم.