آسيب ها و تهديدهاي فضاي مجازي براي نوجوانان روستاي زرد سملقان تشريح شد

آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی برای نوجوانان روستای زرد سملقان تشریح شد

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲
کارگاه آموزشي سواد رسانه و بررسي آسيب ها و تهديدهاي فضاي مجازي براي نوجوانان روستاي زرد در شهرستان تازه تأسيس سملقان به همت کانون فرهنگي هنري "ضامن آهو" اين روستا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد خراسان شمالی، نوجوانان و جوانان مدرسه شفق روستای زرد از توابع شهرستان تازه تأسیس سملقان، همراه معلمانشان با مباحث سواد رسانه و نیز آسیب های احتمالی فضای مجازی آشنا شدند.

 

این کارگاه آموزشی در محل آموزشگاه فوق و به همت کانون "ضامن آهو" مسجد امام حیسین علیه السلام روستای زرد برنامه ریزی و اجرا شد.

 

«حسین صائبی»، از کارشناسان پلیس فتای استان خراسان شمالی در این کارگاه موضوعاتی  همچون  اخبار کذب و شایعات در فضای مجازی را برای  دختران نوجوان  حاضر  بازگو کرد و آسیب  هایی همچون شبکه های اجتماعی مخرب، کلاهبرداری های اینترنتی، پلتفرم های خارجی که مسایل غیر اخلاقی را بین نوجوانان و جوانان ترویج می کنند، را شرح داد.

 

وی همچنین شناخت و آگاهی  و مطالعه دقیق را به نوجوانان توصیه کرد مراجعه به سایت های معتبر و دقت در اطلاعات دریافتی را  گوشزد کرد.

 

کارگاه آموزشی " زندگی پویا" از طرح های تدوین شده و اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است که با هدف آموزش مهارت های زندگی شامل آگاهی های قبل از ازدواج، تربیت فرزند، سواد رسانه  و مهارت های زندگی با همکاری کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود.  

پایان/